۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۱۶۱۴
ظهور آغازی دوباره(37)؛

محقق عرصه تربیت اسلامی: مسأله انتظار روحیه مسؤولیت پذیری جوانان را ارتقا می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت تبیین مسأله انتظار در بین جوانان گفت: وقتی جوان خود را متولی اصلاح وضعیت بشر بداند، اهداف بزرگ‌تری برای خود تعریف می کند و بسیار تأثیر‌گذار‌تر خواهد بود.
امام مهدي عج
حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: فرهنگ انتظار‌ از جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است و پیوسته مورد هجوم افراد سودجو قرار گرفته و می‌گیرد.

وی بیان داشت: امام زمان‌(عج) دارای تاثیر‌گذاری تاریخی هستند و همه دل‌ها متوجه ایشان است، این زمینه ای برای سوء استفاده مدعیان دروغین قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که مدعیان دروغین بر دو دسته اند، ادامه داد: عده ای به دنبال دنیا بوده و جاه طلبی سبب شده ادعای های واهی را مطرح کنند؛ اما دسته ای دیگر که خطرناک ترند، افرادی هستند که به صورت سازمان دهی شده و طراحی شده مبادرت به این گونه ادعا‌ها می پردازند.

وی ساخت فیلم‌های آخر زمانی را از اقدامات خطرناکی دانست، که به صورت سازماندهی شده به ارائه تصاویر غیر واقعی از موعود‌گرایی می‌پردازند.

این محقق عرصه علوم اسلامی این‌که تربیت اسلامی‌، با بیان این‌که موضوع مهدویت باید در امتداد فلسفه خلقت مطرح شود، بیان داشت: این‌که خداوند چرا دنیا را خلق کرد؟ و این‌که خداوند در کارگردانی دنیا بر اساس حکمت عمل می‌کند، ریشه های بحث مهدویت است.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: انتهای تاریخ بر اساس آموزه های شیعه روشن است و پایان تاریخ با گسترش معنویت و خدا باوری همراه است.

وی گفت: مهدویت به منتظر، امید می‌بخشد، امیدی که جهت حرکت را نشان می‌دهد و از سویی دیگر با این‌که آرمانی است؛ اما یک هدف واقعی است.

این محقق عرصه تربیت اسلامی بیان داشت: یکی از مسائلی که در تربیت حائز اهمیت است، بحث آرمان داشتن است و چه آرمانی بزرگ‌تر و ارزشمند‌تر از اصلاح تمام جهان می‌تواند باشد.

این استاد حوزه با تأکید بر این‌که اگر آرمان بزرگ انتظار برای جوانان به درستی تبیین شود، بسیار تأثیر‌گذار است، ادامه داد: وقتی جوان خود را متولی اصلاح وضعیت بشر بداند، اهداف بزرگ‌تری برای خود تعریف می کند و بسیار تأثیر‌گذار‌تر خواهد بود.

وی در پایان گفت: ما موظفیم معارف مهدوی را بر اساس معارف اهل‌بیت(ع) به درستی و دقت برای مردم بیان کرده و معارف مهدوی را در جامعه گسترش دهیم.‌/909/ت302/س
ارسال نظرات