۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۸۱۷۸۱
آیت الله حائری شیرازی:

زمینه‌سازی ظهور نیازمند صبری در حد بصیرت و بصیرتی در حد صبر است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت صبر و بصیرت گفت: وثیقه‌ خداوند نزد مؤمنان دو رکن اساسی صبری در حد بصیرت و بصیرتی در حد صبر را می‌طلبد و این زمینه‌سازی ظهور است.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از استادان برجسته حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه ششمین همایش دکترین مهدویت که عصر 3 مردادماه در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار داشت: برگزاری همایش مهدویت رسیدن به عقیده و تحقق مهدویت است که وظیفه انسان‌ها را برای نزدیک شدن به ظهور موعود مشخص و شرایط موعود برای ظهور را معین می‌کند.

وی به داستان حضرت یوسف‌(ع) و صبر آن حضرت در برابر سختی‌های بسیار و سفارش قرآن کریم در این ارتباط اشاره کرد و گفت: خداوند به حضرت یوسف‌(ع) می‌فرماید همان‌طور که امت تو به تو جفا کردند، روزی می‌آید بدون این‌که تو را بشناسند، اشتباه آنان را متذکر خواهی شد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دکترین مهدویت این نکته را به ما تذکر می‌دهد که روزی حضرت ولی عصر‌(ع) می‌آید و اشتباه دشمنان اسلام را به آنان متذکر خواهد شد.

وی یادآور شد: دکترین مهدویت به این نکته توجه کند که حضرت یوسف‌(ع) بعدها در مصر به عزتی وصف‌ناپذیر دست پیدا کرد و مردم از همه شهرها برای رفع مشکل قحطی به آن شهر می‌آمدند.

آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه اهمیت صبر و بصیرت را مورد تأکید قرار داد و با بیان این‌که خداوند متعال وثیقه صبر و بصیرت را از ما می‌خواهد، اظهار داشت: هر مرحله‌ای که به پیش می‌رویم، بخشی از این وثیقه را پرداخت می‌کنیم، تا آن هنگام که لحظه ظهور واقع شود.

وی با بیان این‌که اکنون نقش پیمانکاری را برعهده داریم که منتظر ظهوریم، اظهار داشت: امام راحل آغازگر این پیمانکاری و پرداخت وثیقه را چنین بیان کرده‌ است که سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی‌(ره) که نماینده امام زمان‌(ع) بودند، نیمه خرداد 42 را به عنوان پرداخت اولین قسمت وثیقه قبول کردند و پس از آن مرحله به مرحله که مردم وثیقه صبر و بصیرت را پرداختند، آزادی امام، موقعیت و نزدیک شدن امام به قدرت بیشتر شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم هیچ‌گاه به امام خمینی‌(ره) به عنوان یک شخص یا فقیه نگاه نمی‌کردند، بلکه ایشان را نماینده‌ای از نواب عام حضرت مهدی‌(ع) می‌دانستند.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این‌که نمره بصیرت نسبت به نمره صد ضریب دو دارد به حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان اشاره کرد و گفت:‌ ارحابیون که مواد منفجره به خود می‌بندند و سبب کشتن مردم بی‌گناه می‌شوند، صبر دارند اما بصیرت ندارند.

وی تصریح کرد: این تروریست‌ها، مؤمنان مسجد زاهدان را به خاک و خون نکشیدند، بلکه هر فردی را که از حکومت اسلامی ایران طرفداری می‌کند از بین می‌برند و از صدر اسلام تاکنون نیز چنین بوده است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که چرا تربیت شدگان اهل بیت‌(ع) چنین اعمال وحشتناکی را انجام نمی‌دهند آن را به سبب داشتن دکترینی مشخص دانست و گفت: تروریست‌ها به هرکسی که معتقد باشند باید بدانند که با این اعمال ظالمانه خود، زمینه‌های ظهور را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به اهانت برخی به شخصیت‌های نظام و دیوارنویسی‌های متعدد در این زمینه، آن را محکوم کرد و گفت: این امر مورد رضایت امامان‌(ع) نیست، چرا که آنان بر امر اتحاد تأکید دارند.

آیت‌الله حائری شیرازی تأکید کرد: کسانی که چنین کاری می‌کنند از ما نیستند، بصیرت ندارند و ممکن است نفوذی‌هایی باشند که چنین کارهایی را انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که باید زمینه اشتیاق و امید در عالم با صبر و بصیرت بیشتر شود، ابراز داشت: کسانی که عالمند، بصیرند اما ایثارگری کمی دارند، کم صبرند و این انتظار جواب نمی‌دهد، کسانی هم که دلسوزند، جان برکفند اما بصیرت آنچنانی ندارند، اینها هم سنگ وزنه‌ای در تراوزی وثیقه‌برداری نیستند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: وثیقه‌ خداوند نزد مؤمنان دو رکن اساسی صبری در حد بصیرت و بصیرتی در حد صبر را می‌طلبد و این زمینه‌سازی ظهور است. /920/پ201/ص
ارسال نظرات