۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۸۲۰۰۰
مدیر حوزه علمیه اردبیل:

جوان‌گرایی مبلغان در تبلیغ دینی اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: جوان‌گرایی مبلغان دینی توانسته بسیاری از مخاطبان را با مفاهیم ارشمند دینی آشنا کند.
جوان‌گرایی مبلغان در تبلیغ دینی اثرگذار است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، امروز در همایش مجریان طرح همگام با قرآن مدارس راهنمایی استان اردبیل اظهار داشت: برای تربیت صحیح افراد ابتدا باید تفکر آنان اصلاح شود، اگر قصد تربیت جوانانی دین دار در جامعه را داریم، باید اهمیت و نقش مثبت دین را برای آنان بیان کنیم.

وی با تأکید بر این‌که زبان زور و تهدید در تغییر رفتار جوانان مؤثر نیست، خاطر‌نشان کرد: نمی توان به زور جوانان را به انجام رفتاری که در ذهن خود به آن اعتقادی ندارند وادار کرد، مناسب‌ترین شیوه آن است که نوع تفکر جوانان را تغییر دهیم.

مدیر حوزه ‌علمیه اردبیل با تأکید بر نقش روحانیان و مبلغان در مدارس خاطر‌نشان کرد: جوانگرایی مبلغان دینی توانسته بسیاری از مخاطبان را با مفاهیم ارشمند دینی آشنا کند‌ که این روند بایستی ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه با تأکید بر اجر و پاداش اخروی قرائت قرآن گفت: تنها پرداختن به قرائت قرآن کریم، این کتاب آسمانی را از مهجوریت بیرون نخواهد آورد.

وی از قرآن مجید با عنوان کتاب عملی زندگانی بشر یاد‌ و خاطر‌نشان کرد: قرآن مجید تنها کتاب و عامل حلقه اتصال انسان به خداوند متعال است.

مدیر حوزه ‌علمیه استان اردبیل پیشنهاد کرد: می توان برای بیان مبانی ارزشمند دین مبین اسلام از هنرمندان و نویسندگان توانای ایران اسلامی بهره جست.

همچنین رییس گروه متوسطه راهنمایی آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح قرآنی در کلاس‌های مدارس استان اردبیل اشاره کرد و افزود: قبل از این که تدریس در سطح کلاس‌ها آغاز شود حداقل به مدت سه دقیقه و در هر ساعت تدریس یک نفر دانش‌آموز قرآن را تلاوت می‌کند.

اقلیمی تصریح کرد: در هر زنگ تدریس یک آیه از آیات قرآن در ارتباط با تربیت دانش‌آموزان و نوجوانان قرائت می‌شود که این می‌تواند یکی از راهکارهای نهادینه شدن آموزش قرآن در مدارس باشد.

گفتنی است، طرح همگام با قرآن کریم در بیش از دویست مدرسه راهنمای استان اردبیل اجرا می شود./535/پ203/س
ارسال نظرات