۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۸۲۰۱۸
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی:

بخش خصوصی زیر نظر وزارت ارشاد به تولید محتوای سالم بلوتوثی بپردازد

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی زیر نظر وزارت ارشاد به تولید محتوای سالم بلوتوثی بپردازد.
لاله افتخاري رييس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌‌که بخش خصوصی زیر نظر وزارت ارشاد به تولید محتوای سالم بلوتوثی بپردازد، گفت: نیاز به تکنولوژی‌های نوین امروزه بحث بسیار جدی است که نیازمند حضور فرهنگی در آن بسیار ضرورت دارد.

وی ادامه داد: اگر این فضاها به درستی مدیریت شده و فرهنگ استفاده از آن نیز فراهم باشد، می‌تواند فضایی کمک‌کننده در برقراری راه‌های ارتباطی مناسب با جوانان و نوجوانان و در ارائه پیام‌های فرهنگی به ویژه پیام‌های دینی و قرآنی تأثیر‌گذار باشد.

افتخاری تأکید کرد: این‌گونه پیام‌ها در صورتی که که نیازها و ضرروت‌های این فضاها را درک کرده باشند، مخاطبان خاص خود را جذب کرده و راه‌های استفاده مفید از تکنولوژی‌ها را هموار می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که اگر ما فرهنگ را با تکنولوژی هماهنگ نکنیم، پیامدهای نامناسبی به وجود خواهد آمد، گفت: برگزاری جشنوارهایی در این زمینه آن هم با موضوع بلوتوث‌های دینی و قرآنی اقدام بسیار ارزشمندی است، اما باید توجه داشت این اقدام وسیع نیازمند حمایت و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و ارتباطاتی در سطح وسیع است.

وی گفت: برای جلب این حمایت‌ها لازم است که ابتدا این امر برای دستگاه‌های مختلف تبیین شود و به نحوی برنامه‌ریزی کرد که تا تلاش و تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی در عرصه بلوتوث در یک چارچوب و به صورت سامان‌دهی شده به سمت شکل دادن و استفاده بهینه از این فضا حرکت کند.

افتخاری در اشاره به اظهار نظر برخی از کارشناسان مبنی بر لزوم تأسیس نهاد یا سازمانی برای تولید محتوا در عرصه بلوتوث گفت: قطعاً مجلس شورای اسلامی در این زمینه به تأسیس سازمان یا نهادی نخواهد پرداخت، ما در کشور دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی داریم که عهده‌دار چنین فعالیت‌هایی هستند.

وی ادامه داد: برای نمونه سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی فعالیت می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه فرهنگ‌سازی فعال است، همچنین ما در زمینه برنامه‌های خاص قرآنی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی را راه‌اندازی کرده‌ایم. /920/ د102/ص
ارسال نظرات