۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۲۰۵۹
مدیر گروه معارف شبکه دو سیما:

اتاق فکر شیطانی بر سینمای غرب حاکم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه معارف شبکه دو سیما با بیان این که اتاق فکر شیطانی بر سینمای غرب حاکم است، گفت: در قالب سینمای هالیوود، شیطانی مجسم را می‌بینیم.
فيلم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مجید شاه حسینی، مدیر گروه معارف شبکه دو سیما، امروز در همایش بررسی فیلم های آخر الزمان در سالن شهید آوینی چالوس، رویکرد رسانه های غربی را مهدویت ستیزی دانست و گفت: رویکرد آخرالزمانی در فیلم‌های غربی به عنوان مرگ غلط است.

وی با بیان این که امروز در سینمای هالیوود رجعت پیامبران نمایش داده می‌شود؛ اما این برنامه الهی را معوج نشان می‌دهند و به مهدویت می‌رسانند و دلیل تمامی تبعات بد را ناشی از مهدویت می‌دانند، افزود: در زمان موسی(ع) سحر و جادو بزرگ‌ترین ابلیس بود؛ اما امروز حتی در فیلم‌ها و انیمیشن‌های کودکانه این ابلیس را می‌بینیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که اگر در زمان حضرت موسی سحر و جادو بزرگ‌ترین خطر بود، امروز این سحر و جادو حتی در فیلم‌های کودکانه بیش از همیشه ظهور دارد و مدرنی از جهان بینی آخرالزمانی را از منظر شیطانی امروز فیلم‌های سینمایی به نوجوانان و جوانان تحمیل می‌کنند.

شاه حسینی با بیان این که اتاق فکر شیطانی بر سینمای غرب حاکم است، خاطر‌نشان کرد: در قالب سینمای هالیوود شیطانی مجسم را می‌بینیم؛ اما ما در این عرصه چه کردیم و جناح مهدوی تاکنون چه کرده است.

وی تصریح کرد: انبیای پیشین که به رسالت مبعوث شدند، هر کدام بازیگر بخشی از حوادث خلقت بودند که به مهدویت منجر خواهد شد، بنابراین هر یک از انبیا آمدند تا پله های مهدویت را ارتقا بخشند.

این پژوهشگر سینما با بیان این‌که حضرت آدم بهشت خود را به یاد بهشت مهدوی که در آخرالزمان برپا خواهد شد، بنا نهاد، خاطرنشان کرد: در واقع جنت مهدوی و آنچه که به جنت مهدوی منتهی می شود را خطری تهدید می کند که مهم ترین آن خطر ابلیس است که امروز این ابلیس بیش از همه عالم در سینما مستقر شده است.

شاه حسینی با بیان این‌که امروز اتاق فکر شیطانی بر سینمای غرب حکم فرما است، اذعان داشت: سحر عظیمی که خداوند در قرآن کریم از آن یاد می کند را در قالب سینما می توان مجسم کرد.

وی ابراز داشت: برنامه الهی که طبق فهم بشری و دلالت قرآنی قابل دریافت است، این است که اگر انسان در مسیر مهدویت گام بردارد شیطان برای او مزاحمت‌هایی را ایجاد خواهد کرد و شرط رفع این مزاحمت پایداری و مداومت است تا جایی که درب رحمت الهی به سوی شما باز خواهد شد به گونه‌ای که حس می‌کنید در مسیر مهدویت گامی برداشته‌اید.

مدیر گروه معارف شبکه دو سیما گفت: آمریکایی‌ها در فیلم‌ها سعی دارند یک رییس جمهور آمریکایی را به عنوان یک فرمانده سپاه خیر معرفی کنند که علیه سپاه شیطان تا آخرین نفس ایستادگی می‌کند و در نهایت با ظهور منجی، عیسی (ع) و با القای عنایت ویژه‌ که به این فرمانده آمریکایی دارد شیطان نابود می‌شود و بهشت ارمغان می‌آید.

وی تصریح کرد: در همه ‌ این فیلم‌ها سعی شده است تفکر شیطان‌ستیزی آمریکا و گروه حق بودن آن به تصویر کشیده و به بیننده القا شود و نمادهایی که از شیطان و حتی یارانش به تصویر می‌کشد با خاورمیانه و نشانه‌های اسلامی مرتبط است./950/پ202/س
ارسال نظرات