۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۲۲۵۰
سفیر ایران در هلند:

جوانان و نخبگان سرمایه حقیقی نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ سفیر ایران در کشور هلند گفت: مهم‌ترین سرمایه کشور ما قشر نخبه و جوان هستند که با وحدت و حمایت ملی از حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.
سفير ايران در هلند
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سامانه اطلاع رسانی فرمانداری علی آباد کتول، کاظم غریب آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، روز گذشته در جمع جوانان فرهیخته شهرستان علی آبادکتول گفت: اتکاء نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر جوانان نخبه و وحدت ملی است.

وی افزود: مهمترین سرمایه و بمب هسته ای کشور ما همین قشرنخبه و جوان هستند که با وحدت خود و حمایت ملی از حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

آبادی ادامه داد: ملت ایران با حضورمیلیونی و وحدت آفرین ملی خود هرسال باشکوهتر از سال گذشته در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می کنند که این پرافتخارترین اتکاء ووحدت ملی است که پشت سر نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

سفیر ایران در هلند تصریح کرد: بهترین شاخص در قبل و بعد از انقلاب را می توان به توسعه وضعیت علمی کشور اشاره کرد که پیشرفت های بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفته است هرچند که دشمنان ما سعی نمودند موانعی برای نظام نوپای ما ایجاد کنند.

غریب آبادی یادآورشد: ملت ایران برای مردم سالاری دینی انقلاب کردند و جنگ تحمیلی ما تنها با کشور عراق نبوده بلکه ابرقدرت های جهان با توطئه هایشان و کمک به صدام قصد براندازی نظام نوپای ما را داشته اند و شکست صدام شکست همه ابرقدرت ها بوده است.

وی به بحث خود کفائی و تامین امنیت و استقرار نظام کشور جمهوری اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: پیشرفت و توسعه و آبادانی کشور ما همه جانبه بوده است نه توسعه تک بعدی نظیر بعضی از کشور ها هم چون کره جنوبی یا پاکستان که فقط در بحث سلاح و تعویضات هسته ای رشد داشته اند که ما در آن کشورها شاهد عدم ثبات سیاسی، نا امنی و جایگاه ضعیف و بی اثر بین اللمللی آنان هستیم. ولی کشور ایران برای توسعه همه جانبه حرکت نموده وبه دنبال سلاح هسته ای نبوده بلکه یک ارتش مقتدر و نیروی نظامی مقتدر را ساماندهی نموده است.

سفیر ایران در هلند به پیشرفت کشور در بحث فن آوری و نانوتکنولوژی و پرتاب ماهواره و حتی ساخت خود ماهواره اشاره کرد و افزود: به یمن دولت جناب آقا ی دکتر احمدی نژاد پیشرفت های بسیارخوب و مناسبی در این زمینه طی 5 الی 6 سال اخیر داشتیم که می توان به چاپ مقالات علمی در نشریات isi و شاهد رشد معتبر سالانه چاپ این گونه مقالات توسط اساتید، محققین و اندیشمندان کشورمان در مجامع بین المللی و دنیا هستیم.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر رشد نهضت علمی مهم ترین آن را تولید علم و جنبش نرم افزاری دانست و اظهارداشت: با توجه به پیشرفت های علمی که این روزها شاهد آن هستیم این حرکت مبارک و مناسب شتاب بیشتری خواهد گرفت و بنابراین حرکت عظیم انقلاب اسلامی که منادی نظام سازی، دولت سازی و تمدن سازی با مبانی، اصول و ارزش های اسلامی است که نه با غرب و نه با شرق همخوانی دارد، توانسته و می خواهد که مقلد نباشد و بتواند در حوزه های مختلف و ابعاد گوناگونی که برای اداره یک جامعه و یک کشور لازم است به نوآوری و نواندیشی بپردازد.

غریب آبادی به فن آوری های هسته ای در نطنز و بوشهر  اشاره کرد و افزود: در تأسیسات نطنز بویژه در سال های 2005 -2003 هر ساله شاهد تفاوت های بسیار زیاد آن بوده‌ایم و هر روز تکمیل تر از قبل می‌شود.

وی با اشاره به این که در بحث هسته ای دو کار مهم صورت گرفته است، اضافه کرد: غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت هسته ای با کمک و همت و دانش همین جوانان نخبه و غیور ایرانی صورت پذیرفته است که مارا جز 12 کشور غنی کننده دردنیا و جزء پنج کشور تولید کننده سوخت در جهان قرار داده است.

غریب آبادی با اشاره به این موضوع که علت این که برخی از کشورهای انحصار طلب مخالف پیشرفت ما در بحث هسته ای هستند، گفت: آنان چشم دیدن یک کشور اسلامی در حال توسعه و تحت محدودیت‌ها و تحریم‌های بسیاری زیادی بوده را ندارند که توانسته است به این فن آوری پیشرفته و پیچیده دست پیدا کند این برای آنان تیرخلاصی است.

سفیر ایران در هلند تصریح کرد: نظام ما بویژه از زمان دکتر احمدی نژاد کشورهای سلطه طلب و بین المللی را به چالش کشیده است. زیرا سیاست خارجی دولت بر این است که مواضع ما مستقل است و نخواهیم گذاشت برسر افغانستان، عراق و فلسطین استراتژهای نظامی خود را پیاده کنند.

وی یاد آورشد: با این ویژگی ها جمهوری اسلامی ایران روز بروز در حال رشد و پیشرفت بوده و به عنوان بزرگترین قدرت در خاورمیانه و اثر گذار ترین کشور در عرصه بین المللی است و خواهدبود. 

غریب آبادی همچنین به بحث جنگ نرم هم اشاره داشت و گفت: دشمن از جنگ سخت علیه ایران ناامید شده است به همین علت درصدداست بواسطه جنگ نرم افکار جوانان ما را مخدوش و آنان رانسبت به نظام و انقلاب بی تفاوت نماید که با توجه به هوشیاری بالای جوانان این نقشه نیز خنثی شده است که نتیجه آن را در فتنه اخیر بعد از انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردیم./950/د102/س
ارسال نظرات