۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۸۴۵۰۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مساجد مهم‌ترین پایگاه ‌مبازره با استکبار و استعمار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مساجد اساسی ترین عامل در از بین بردن نقشه های شوم استعمار و استبداد در طول تاریخ بوده است.
مدير کل فرهنگ و راشاد اسلامي مازندران
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، مساجد را مهم‌ترین پایگاه برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: مساجد کانون مهم و تأثیرگذار در گسترش استکبارستیزی هستند.

وی با بیان این که مساجد اساسی ترین عامل در از بین بردن نقشه های شوم استعمار و استبداد در طول تاریخ بودند، افزود: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌ها در شکل گیری انقلاب اسلامی بودند.

مدیرکل فرهنگ وراشاد اسلامی مازندران با اشاره به این‌که انقلاب سال 57 ملت ایران که از مساجد و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) شروع شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نظم نوین جهانی که آمریکا سعی در شکل گیری آن داشت را از بین برد.

حجت الاسلام ابراهیمی از مساجد به عنوان پایگاه عبادت یاد خدا، جهاد فکری، تعلیم و تربیت، فراگیری معارف اسلامی، وحدت مسلمانان، نمایش یکپارچه در برابر دشمنان و پایگاه گردهمایی رزمندگان برای دفاع از حریم اسلام نام برد و تصریح کرد: مساجد پایگاه اطلاع رسانی و رسانه ارزشمندی است که از قبل از انقلاب نقش آن به روشنی و وضوح دیده می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر برنامه‌ریزی معنوی با محوریت مسجد در ماه رمضان‌ بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به گونه ای باشد که مردم در ماه عبادت، حضور حداکثری در مساجد داشته باشند.

وی مساجد را بزرگ‌ترین مراکز دینی کشور عنوان کرد و گفت:‌ مساجد به عنوان پایگاه و مراکز علوم دینی، مهم‌ترین پشتوانه نظام و حکومت اسلامی به‌ شمار می‌رود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح تلاوت نور در یک هزار و 300 مساجد این استان خبر داد و گفت: تلاوت نور شامل تلاوت یک یا دو صفحه از قرآن کریم پس از اقامه نماز در مساجد یا مراکز مجری این طرح می شود.

وی، تسهیل امر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تعمیم فرهنگ انس و تلاوت قرآن کریم و زمینه سازی ظهور و بروز مفاهیم والای قرآنی در بین اهالی مساجد را از اهداف برگزاری طرح تلاوت نور بیان کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص مراحل اجرای این طرح اظهار داشت: مساجد و مراکز متقاضی اجرای طرح تلاوت نور باید فرم مربوطه را پس از دریافت از دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تکمیل و همراه با مهر و امضاء امام جماعت تحویل دبیرخانه هیئت نظارت بر کانوهای فرهنگی و هنری مساجد نمایند.

وی طرح تلاوت نور را فراگیر ترین طرح قرآنی در کشور دانست و بیان داشت: قرآن، معجزه نبوت و ماخذ علوم شرعیه است که علماء برای حفظ و صیانت از آن تحت عنایات ولی زمان، حجت ابن الحسن العسکری‌(عج) غایت تلاش خود را انجام داده اند و در طول تاریخ، مساجد به عنوان مدارس بزرگ اسلامی ملجا و پناه مسامانان جهت تبادل علوم معرفتی بوده اند که در این میان تلاوت قرآن از اهیمت ویژه ای برخوردار است و موجبات رشد و شکوفایی جوانان در زمینه فهم و احکام الهی را فراهم می‌کند./950/پ202/س

ارسال نظرات