۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۸۴۵۴۵
امام جمعه هفتگل:

شرط تقوای سیاسی مدیران پیروی از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هفتگل خوزستان شرط تقوای سیاسی مدیران را پیروی از ولایت فقیه دانست و بیان داشت: اگر کسی قصد خدمت به جامعه، دلسوزی برای نظام و شعار مکتب اسلامی دارد باید در این مسیر گام بر دارد.
امام جمعه هفتگل، حجت الاسلام ابراهيمي پور
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه هفتگل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مقام معظم رهبری را نمونه واقعی تقوای سیاسی دانست و با بیان این که رهبر معظم انقلاب نماد تقوای ارزشمند الهی، سیاسی در جامعه اسلامی است که بر این اساس جامعه را هدایت می کند، اذعان داشت: دعوت به وحدت، مدیریت صحیح، برون رفت از بحران های پیش آمده از مصادیق تقوای سیاسی ایشان است.

امام جمعه هفتگل در ادامه با تأکید بر این که شرط تقوای سیاسی مدیران پیروی از ولایت فقیه است، ابراز داشت: اگر کسی قصد خدمت به جامعه، دلسوزی برای نظام و شعار مکتب اسلامی دارد باید در این مسیر گام بر‌دارد.

وی با بیان این که دیانت و سیاست دو عرصه متصل به هم هستند، اظهار داشت: دین مبین اسلام به شکلی تبیین شده که سیاست و جامعه را مدیریت می‌کند؛ از این رو اگر انسان با احکام دین آشنا و آنها را اجرا کند می‌تواند به خوبی در عرصه سیاست مدیریت کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتگل با اشاره به معنای تقوای سیاسی گفت: تدبیری که فرمان خداوند متعال را در امور مدیریتی جهت خدمت رسانی بهتر به جامعه اجرا کند به تقوای سیاسی تعبیر می شود؛ از این رو در ماه مبارک رمضان به سبب این که انسان بر نفس خود تسلط می‌یابد، بهتر می تواند دستورهای خداوند متعال را در مدیریت جامعه به کار گیرد.

این استاد حوزه علمیه، انتقاد صحیح و به هنگام، راهنمایی دلسوزانه، مشورت دادن جهت مدیریت درست، نشان دادن راه صحیح به افراد جامعه، خدمت کردن و آگاهی دادن اصولی و مناسب را از مصادیق تقوای سیاسی خواند./945/پ202/س
ارسال نظرات