۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۸۵۰۲۶
پیشنهاد حجت الاسلام غرویان برای عید فطر:

مسلمانان با شعار «درود بر عیسی مسیح و کتاب مقدسش، زنده باد قرآن» عید فطر را گرامی دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: مسلمانان با طرح شعار «درود بر عیسی مسیح و کتاب مقدسش، زنده باد قرآن» در عید فطر، تبلیغات دشمنان مبنی بر خشونت اسلام را خنثی کنند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان


حجت الاسلام محسن غرویان، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تشدید اسلام هراسی از سوی رسانه ها غربی در سالروز یازدهم سپتامبر، گفت: مساله اسلام هراسی از یک سو واقعی و عینی است که نشان دهنده قدرت تمدن اسلامی در دنیای معاصر است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام به خصوص پس از انقلاب دارای قدرت زیادی در جهان شد، بیان داشت: یک سری تبلیغات منفی بر ضد اسلام در حال ساماندهی شدن است و دشمنان می‌خواهند اسلام را دین خشونت و ترور معرفی کنند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: اسلام هراسی توطئه‌ای از سوی صهیونیزم و آمریکا است تا زمینه های استقبال از اسلام را پایین بیاورند.

وی با تبیین اینکه اسلام دین محبت، انسان دوستی و احترام به انسان های آزاده است، بیان داشت: حرکت های افراطی مانند القاعده و طالبان ربطی به اسلام ندارد اما عده‌ای با تدراک یازدهم سپتامبر می خواهند با تبلیغات منفی، پایگاه مردمی اسلام را مخدوش کنند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به دعوت یک کشیش افراطی مبنی بر آتش زدن کتاب آسمانی مسلمانان، اظهار داشت: این حرکت بسیار بچه‌گانه و پوچ است و نشان دهنده عمق کینه استکبار به اسلام است.

وی بیان داشت: دنیای امروز دنیای تبلیغات است و دشمن در کمین نشسته تا با سوء استفاده از احساسات انسان ها، مسیر حق طلبی را به بیراهه ببرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت:جبهه فرهنگی مسلمین باید با گفت و گوی منطقی چهره مهر آمیز و محبت اسلام را در قالب های گوناگون هنری برای مردم بیان کند.

وی با انتقاد از اینکه در تبیین چهره واقعی اسلام کوتاهی شده است، گفت: پیامبر اسلام رحمت برای جهانیان است و این مطالب باید برای مردم کشورهای گوناگون به درستی بیان شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امروز نمایش های رحمت و کرامت مسلمانان و مردم ایران در خصوص کمک به مردم غزه و پاکستان باید با شیوه های رسانه ای و هنری به تصویر کشیده شود.
 
وی با اشاره به این که یازده سپتامبر امسال با عید فطر مصادف شده است گفت: جا دارد مسلمانان در عید فطر بر اساس آیه «سلام علی المرسلین» شعار «سلام بر عیسی مسیح و کتاب مقدسش، زنده باد قرآن» را در همه جای جهان طنین انداز کنند و با این کار تبلیغات دشمنان مبنی بر خشونت اسلام را خنثی نمایند./909/ت302/ع



 

 

ارسال نظرات