۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۵۱۷۷
امام جمعه خوی:

حوزه‌های علمیه در نهادینه‌شدن گفتمان امام و انقلاب تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: باید گفتمان امام خمینی‌(ره) و انقلاب در جامعه نهادینه شود و حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها و کارگزاران نظام به ویژه دولت از عوامل مؤثر در نهادینه‌شدن این مسأله ‌به شمار می روند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در مراسم گرامی داشت سالگرد شهادت رجایی و باهنر که با حضور پرشور مردم انقلابی شهرستان خوی، مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در مسجد جامع ملا احمد این شهرستان برگزار شد‌ه بود، اظهار داشت: از رسالت های نسل کنونی انقلاب، پژوهش و مطالعه در زمینه ویژگی های نسل شهیدان رجایی و باهنر می باشد که از سال 42 با رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) وارد عرصه مبارزه شدند.

پیروی از ولایت فقیه در مقام عمل از ویژگی های بارز شهیدان رجایی و باهنر

وی در ادامه خط شکنی در مبارزه با استبداد و استعمار، تحمل شدائد دوران مبارزه در اوج غربت، آزموده شدن در مرحله عمل، تحمل بی مهری های دوستان، به اثبات رساندن پیروی از ولایت فقیه در مقام عمل را از جمله ویژگی‌های نسل اول انقلاب به ویژه شهیدان رجایی و باهنر برشمرد.

امام جمعه خوی در خصوص ترور شهیدان رجایی و باهنر به دست استکبار جهانی بیان داشت: وقتی استبداد و استعمار در منحرف ساختن نیروهای انقلاب به بن بست رسید در نهایت تنها راه حل را ترور و حذف فیزیکی شخصیت های اصلی و با بصیرت نظام تشخیص داده و دست به کار شد.

نداشتن اعتقاد به ولایت فقیه، عامل اصلی انحراف جریان نفاق

وی در ادامه فراگیری آموزه های دینی از غیر متخصص، نداشتن اعتقاد به ولایت فقیه، نبود اعتماد به نفس و نفوذ ساواک و سیا در تشکیلات آنان و گرایش به تفکرات الحادی مارکسیستی را از جمله عوامل انحراف جریان نفاق و گروه های التقاطی عنوان کرد.

انطباق گفتمان دولت دهم ‌با گفتمان امام خمینی و انقلاب

حجت الاسلام شکوری در بخش از دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات و تلاش های کارگزاران دولت دهم بیان داشت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب کاری بودن دولت، داشتن روحیه مردمی، ساده زیستی و انطباق گفتمان آن با گفتمان امام (ره) و انقلاب که در شعارهای عدالت خواهی، استکبار ستیزی و دفاع از عزت ملی تبلور دارد از جمله ویژگی ها و خصوصیات بارز دولت به شمار می رود.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان تصریح کرد : باید گفتمان امام (ره) و انقلاب در جامعه نهادینه شود و حوزه های علمیه، دانشگاه ها و کارگزاران نظام به ویژه دولت از عوامل مؤثر در نهادینه شدن آن به شمار می روند.

وی خاطر نشان کرد: برای نهادینه شدن گفتمان امام خمینی(ره) و انقلاب ابزار گوناگونی از جمله داشتن دید وسیع علمی و سیاسی، سعه صدر و آینده نگری قوی و عمل بر مبنای اصول اسلام، انقلاب اسلامی و قانون اساسی مورد نیاز است./938/پ202/س
ارسال نظرات