۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۸۵۳۳۳
استاندار گلستان:

منافع ملی کشورهای اسلامی در گرو حمایت از فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گلستان با بیان این‌که همه مسلمانان باید برای حفظ منافع ملی و دینی خود به مردم فلسطین کمک کنند، گفت: امروزه آزادی فلسطین برای مردم مسلمان جهان به یک آرمان تبدیل شده است.
استاندار گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان، عصر روز گذشته در همایش «روز جهانی قدس، تبلور تابناک همت اسلامی و ولایت» در گرگان گفت: روز جهانی قدس به سفارش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمعه آخر ماه مبارک رمضان نامگذاری شد تا هم نگاه مسلمین جهان به روز قدس معطوف شده و فرصتی برای اتحاد برای تمامی مسلمانان جهان شود.

وی رویکرد انقلاب اسلامی، شاخصه ها، ابزار و کار انقلاب اسلامی را نسبت به کشورهای دیگر متفاوت خواند و افزود: رویکرد انقلاب اسلامی یک رویکرد نرم است و انقلاب اسلامی جزء استثنائاتی است که بدون خونریزی و درگیری به پیروزی رسید.

قناعت تصریح کرد: هر سال در راهپیمایی روز جهانی قدس شاهد بیداری جهان و با شکوه تر شدن راهپیمایی های روز قدس در کشورهای منطقه هستیم.

وی کانون اصلی روز قدس را جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: دشمنان نظام اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی به این کانون دست برده و در حال خدشه وارد کردن به آن است و می خواهد این کانون را در داخل دچار خدشه کند.

استاندار گلستان با اشاره حرکت های نابخردانه اهالی فتنه در راهپیمایی روز قدس سال گذشته، تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس امسال باید جدی گرفته شود.

وی با بیان این‌که امروز روز قدس و موضوع فلسطین از دغدغه خارج و تبدیل به آرمان شده است، گفت: آزادی فلسطین برای مردم مسلمان جهان تبدیل به یک آرمان شده است.

قناعت ایجاد شبهه در داخل کانون وحدت ملت ایران را بهترین راه دشمنان نظام در حال حاضر دانست و افزود: متاسفانه در راهپیمایی روز قدس سال گذشته شاهد شعارهای کور و بی محتوا از سوی عده ای سودجو بودیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر فلسطین جبهه اول مسلمانان است، گفت: همه مسلمانان و کشورهای اسلامی باید برای حفظ منافع ملی و دینی خود به مردم فلسطین کمک کنند.

استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد: در راهپیمایی روز قدس امسال شاهد فراگیر شدن این روز در عرصه های بین المللی باشیم و هیچ حرکت کوری در کشور صورت نگیرد.

محمدعلی احمدی، مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان، نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید را الگوی صدیق خدمتگزاری نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که در سایه دین مداری و صلح می توان پیروزی را برای نظام جهان به ارمغان آورد./950/پ202/س
ارسال نظرات