۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۸۵۹۷۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

افراد با سابقه در انقلاب، مرزبندی خود را با ساختارشکنان شفاف اعلام کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در اجلاسیه خبرگان رهبری، اعضای این مجلس، بر اساس آئین نامه داخلی وقت می گیرند و قطعا انتظارات و توقعاتی که از بزرگان و برخی از عزیزان که سال ها در خدمت نظام مقدس اسلامی و انقلاب بوده اند را بیان می کنند و تذکرات لازم را در این خصوص ارائه خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدي واعظ موسوي
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری طی روزهای 23 و 24 شهریورماه، اظهار داشت: این اجلاسیه با دیدار مقام معظم رهبری و زیارت مرقد مطهر امام راحل در روز سوم پایان خواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: در این اجلاسیه نمایندگان خبرگان رهبری، مسائلی را که صلاح بدانند مطرح خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: اعضای خبرگان رهبری در چهار جلسه صبح و بعدازظهر در هر جلسه، چهار نماینده به عنوان سخنران پیش از دستور تذکرات و مطالب خود را در مسائل فرهنگی، دینی و اجرایی هم به افراد داخل مجلس خبرگان و هم به کارگزاران و مجریان ارائه خواهند داد.

وی بیانات و تذکرات حکیمانه مقام معظم رهبری را از جمله امور سرلوحه کار مجلس خبرگان رهبری دانست و ادامه داد: در راس همه امور، بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص دعوت به وحدت و تعیین حد و مرزها بر اساس قانون اساسی، باورهای دینی و ارزشی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: همانگونه که مجلس خبرگان رهبری در ادوار گذشته نیز در صف مقدم مقابله با ساختارشکنان و مدافع و حامی ولایت فقیه و نظام اسلامی بوده است؛ در این اجلاسیه نیز این گونه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز کرد: کمیسیون های مختلف مجلس خبرگان رهبری نیز در صورت لزوم با توجه به نوع مسؤولیت خود، با صدور بیانیه هایی، اطاعت خود را از مقام معظم رهبری اعلام می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این دوره نیز با توجه به بیانات سرنوشت ساز و مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران و مسؤولان نظام و تاکید معظم له مبنی بر ضرورت وحدت و سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی، این امور در مجلس خبرگان رهبری نیز مورد توجه و نظر قاطبه اعضا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با توجه به مسؤولیت خطیر و سنگینی که عهده دار هستند و احساس مسؤولیتی که در خصوص تقویت رهبری و تقویت ساختارهای نظام اسلامی و حفظ دستاوردها و آرمان های امام و شهدا دارند، در صورت لزوم تذکراتی را به برخی از افراد داخل مجلس خبرگان هم می دهند و توقعات و انتظارات خود را از آنها ابراز می کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی مساله نظام، رهبری و ولایت فقیه و ارکان نظام در بین باشد، اینجا دیگر جای تعارف با هیچ شخصی نیست؛ چه این فرد از اعضای مجلس خبرگان باشد و چه از بیرون.

وی ادامه داد: در سخنرانی های قبل از دستور نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری، بر اساس آئین نامه داخلی مجلس وقت می گیرند و قطعا انتظارات و توقعاتی که از بزرگان و برخی از عزیزان که سال ها در خدمت نظام مقدس اسلامی و انقلاب بوده اند را بیان می کنند و تذکرات لازم را در این خصوص ارائه خواهند کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در عین حال که ما قبول داریم مرزها برای افراد مشخص است و آنها نیز به این موضوع اذعان می کنند، اما انتظار این است که افرادی که سابقه ای در انقلاب و نظام دارند، مرزبندی خود را با ساختارشکنان شفاف تر اعلام کنند. /924/ت301/ج

ارسال نظرات