۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۸۶۳۰۲
معاون بین الملل حوزه های علمیه:

علت اصلی اسلام هراسی غرب، نگرانی از آینده و پیشرفت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه، با محکوم کردن جسارت اهانت به قرآن کریم، عامل و مقصر اصلی این اقدام را آمریکا دانست و تاکید کرد: علت اصلی اسلام هراسی غرب، نگرانی از روند رو به رشد اسلام خواهی در جهان است.
علت اصلی اسلام هراسی غرب، نگرانی از آینده و پیشرفت اسلام است


حجت الاسلام زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن اهانت و جسارت به قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر گفت: دین مبین اسلام در قرون متمادی رشد چشمگیری داشته است و امروز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان زندگی می کنند و گرایش غرب نیز به اسلام فزاینده است.

وی خاطرنشان کرد: در آماری که در سال 2000 توسط سازمان ملل متحد انجام شد، گرایش جهانیان به اسلام در رتبه اول قرار گرفت و با وجود اینکه دستگاه تبلیغی کلیسا و ابزارهای مادی آنها قابل قیاس با مسلمانان نیست، منطق عقلانی و معارف مصون از تحریف این دین آسمانی جای خود را باز کرده است.

این محقق علوم اسلامی ادامه داد: کشف این آمار از جهت دینی، دنیای غرب و دولت های استکباری را لرزاند و آنها خودشان هم پیش بینی کرده اند که قرن بیست و یکم، قرن پیشرفت و اقبال چشمگیر جهانیان به سوی اسلام خواهد بود.

وی تصریح کرد: آنها متوجه شده اند که پیشرفت اسلام در غرب و آمریکا، سلطه دولت های استعماری را خواهد کاست، از این رو آنها تصمیم گرفتند با نقشه های مختلف جلوی رشد فزاینده اسلام را بگیرند.

حجت‌الاسلام زمانی، راز اصلی اسلام هراسی غرب را، نگرانی از آینده و پیشرفت اسلام دانست و ابراز داشت: عواملی دیگر همچون درخشش و فروغ انقلاب اسلامی ایران نیز در این موضوع دخیل است و آنها به دنبال اسلام هراسی هستند و می خواهند مردم را از اسلام و مسلمانان بترسانند و این دین را دینی خشونت طلب و تروریست پرور معرفی کنند.

وی با تقبیح و محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، به تحلیل این مساله پرداخت و تصریح کرد: من معتقدم کشیش ها و افراد مسیحی، تنها اجرا کنندگان این مراسم بودند، اما عامل اصلی این اقدام آمریکا و صهیونیسم بین الملل است.

حجت الاسلام زمانی ابراز داشت: استعمارگران غرب وقتی دیدند روابط اسلام و مسیحیت به پلی برای آشنایی مسیحیان با اسلام تبدیل شده است، نگران شدند و به فکر ایجاد تنش بین اسلام و مسیحیت افتادند تا بدین وسیله هم از نفوذ دین اسلام جلوگیری و هم امت اسلامی را دچار درگیری های مذهبی با مسیحیان کنند.

وی گفت: غرب برای اجرا کردن توطئه های شوم خود به دنبال پیدا کردن افراد تند و نادان مسیحی است و می خواهد آنها را وادار به اجرای این تئوری بکند تا مسلمانان نیز متقابلا دست به اقداماتی بزنند.

حجت الاسلام زمانی، امت اسلام را به خویشتنداری و هوشیاری توصیه و تصریح کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و اشتباهی به سمت دشمن غیر اصلی شلیک نکنند و باید هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا، شیطان بزرگ بکشیم.

وی با بیان اینکه جریان دیالوگ و گفت و گوی اسلام و مسیحیت باید ادامه داشته باشد، سیاست های یک بام و دو هوای اوباما را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: ما آمریکا را عامل و مقصر اصلی بی حرمتی به قرآن کریم می دانیم و محکومیت ظاهری اوباما نیز نمی تواند توجیهی بر این جسارت و گستاخی بزرگ باشد و اگر اراده می کرد، می توانست جلوی هتاکان را بگیرد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه در پایان تاکید کرد: من پیشنهاد می کنم امت اسلام وقتی راهپیمایی و تظاهرات می کنند، شعار و فریاد اول آنها مرگ بر آمریکا باشد و باید در این زمینه از امام راحل و مقام معظم رهبری درس گرفت. /924/ت302/ع

ارسال نظرات