۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۸۶۹۳۲
مدیر استانی حوزه‌های علمیه زنجان:

حوزویان از مواضع جدید دشمنان اسلام غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه زنجان با اشاره به روشن‌بینی حوزویان از مواضع جدید دشمنان، بر آشنایی طلاب با فن آوری‌های جدید اطلاعاتی و تبلیغی تأکید کرد.
حوزویان از مواضع جدید دشمنان اسلام غافل نشوند
حجت‌‌الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه استان زنجان، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه شمال غرب اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان اسلام و روحانیت از تجهیزات نوین رسانه‌ای و تبلیغی علیه اسلام بهره می‌برند، غفلت از مواضع جدید دشمنان از حوزویان غیرقابل قبول است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه تنها تبلیغ سنتی و منبری برای ترویج احکام و مبانی ارزشمند اسلام کافی نیست، حوزه‌های علمیه و خاص روحانیت بایستی از جدیدترین فن آوری‌های نوین تبلیغی و رسانه‌ای برای باورهای دینی اسلام و شیعه بهره جویند.

حجت الاسلام بیات تصریح کرد: لازمه این امر آموزش به طلاب و مبلغان حوزوی است، گنجاندن واحدهای درسی مرتبط با این آشنایی و استفاده از اساتید مجرب این حوزه در آینده تبلیغی مراکز آموزش علوم اسلامی مفید واقع خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت هدفمند و سازماندهی شده به مقابله با جنگ نرم دشمنان برویم، بایستی خود را مجهز به علوم روز و بصیرت لازم برای دشمن شناسی و آگاهی از ویژگی‌های فعالیت دشمنان بکنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه روحانیت باید پاسخ‌گوی به روز شبهات نسل جوان باشد، گفت: طلاب باید حداقل با بخش‌های مقدماتی فن‌آوری روز آشنا باشند تا بتوانند در فعالیت ‌های علمی و پژوهشی خود با بهره‌جستن از آن کارهای ارزشمندی انجام دهند.

وی همچنین با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای اوقات فراغت طلاب افزود: برای به بار نشاندن توانایی‌های طلاب باید برخی از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از جمله تشکیل گروه‌های مطالعاتی را در اوقات فراغت طلاب جای داد./935/ت302/س
ارسال نظرات