۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۷۴۷۵
آیت الله طبرسی:

میزان بهره‌مندی از منابع اسلامی در حوزه بهداشت و درمان افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که پژوهشگران کشورمان باید میزان بهره‌گیری آموزه های اسلامی در حوزه بهداشت و درمان را در کشور افزایش دهند، افزود: احکام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان با ایجاد فضای پژوهش استخراج شود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روز گذشته در همایش کشوری ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی که در ساری برگزار شد، با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به مقوله سلامتی دارد، گفت: متأسفانه منابع اسلامی حاوی مباحث عمیقی از مسائل حوزه سلامت است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی با تأکید براین که متأسفانه به احکام و غذا و تغذیه اسلامی در جامعه توجهی نمی شود، افزود: کنگره و همایش ها باید پیرامون این موضوع مهم که امروزه در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته بیشتر بپردازند.

امام جمعه ساری با بیان این که در متون و منابع اسلامی از جمله احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) تاکید فراوانی بر رعایت اصول بهداشتی شده است که می تواند بستری مناسب برای محققان و پژوهشگران باشد، تصریح کرد: محققان حوزه درمان و پزشکی باید بیشتر به منابع اسلامی مراجعه کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دین مبین اسلام همواره به مسائلی همچون بهداشت فردی، پاکیزگی و جلوگیری از پرخوری تأکید زیادی دارد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود نهادینه شدن مصرف مناسب و صحیح مواد غذایی و تغذیه در جامعه را امری ضروری دانست و بیان داشت: با ترویج این موضوع می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنیم.

امام جمعه ساری همچنین به تقسیم بندی پنج گانه مواد غذایی در دین مبین اسلام اشاره کرد و با بیان این که این تقسیم بندی شامل مواد حلال، مستحب، مکروه، مباح و حرام است، اضافه کرد: جامعه امروز ما باید به این تقسیم بندی مهم توجه ویژه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در کنگره و همایش ها باید احکام تغذیه سالم بر اساس منابع اسلامی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند، ادامه داد: محققان باید با بررسی بیشتر این احکام در نهادینه کردن آن در سطوح مختلف جامعه تلاش کنند.

وی با بیان این پژوهش گران کشورمان باید با میزان بهره گیری آموزه های اسلامی در حوزه بهداشت و درمان را در کشور افزایش دهند، افزود: احکام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان باید مورد بیشتر مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

آیت الله طبرسی همچنین با اظهار تأسف از وجود مواد غذایی غیر بهداشتی در جامعه، از استفاده بیش از حد مواد نگهدارنده در تولید مواد غذایی ابراز ناخرسندی کرد و ادامه داد: مردم از آگاهی کافی برخوردارند و با اطلاع رسانی به موقع‌، می‌توان این آگاهی بخشی را افزایش داد./950/پ202/س
ارسال نظرات