۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۸۷۷۰۵
دادستان کل کشور:

دو تبعه آلمانی با هماهنگی جریان های معاند وارد تبریز شده بودند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: دو تبعه آلمانی با عنوان گردشگر وارد تبریز شده و با خانواده سکینه محمدی آشتیانی به عنوان خبرنگار تماس برقرار کرده بودند، دستگیر شده اند.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، روز گذشته در جمع خبرنگاران تبریز اظهار داشت: دو تبعه آلمانی که با عنوان گردشگر وارد تبریز شده و با خانواده سکینه محمدی آشتیانی به عنوان خبرنگار تماس برقرار کردند، دستگیر شده اند.

وی خاطر نشان کرد: این دو متهم که با هماهنگی برخی جریان های معاند خارج از کشور وارد تبریز شده بودند، در حال حاضر در بازداشت به سر می برند و به عمل خلاف خود اعتراف کرده اند.

دادستان کل کشور با اشاره به پرونده سکینه محمدی ادامه داد: مراحل بدوی و تجدید نظر این پرونده با نهایت دقت و رعایت همه جوانب رسیدگی شده و مراحل قانونی خود را طی می کند، البته حکم حق الله پس از حکم حق الناس اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهدی هاشمی در جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته اظهار داشت: قوه قضاییه ایشان را به عنوان متهم معرفی کرده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب است و هر وقت وارد ایران شود، دستگیر می‌شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: اگر روزی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که لازم است مهدی هاشمی از طریق اینترپل دستگیر و به ایران آورده شود، این کار صورت می‌گیرد.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عاملان حادثه تروریستی سنندج تحت تعقیب هستند، گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن عاملان حادثه را شناسایی و به سزای اعمال خود خواهند رساند.

وی در پایان از دستگاه قضایی، اطلاعاتی و انتظامی خواست نسبت به فعالیت جریان های سازمان یافته حساس بوده و با هوشیاری بیشتری برخورد کنند./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات