۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۸۷۸۷۷
معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار:

سفر رهبر معظم انقلاب به قم زمینه‌ساز تحول اساسی در حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: حوزه‌های علمیه پیش از هر شعاری، در مقام عمل و تقیّد عملی، رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و دیگر مراجع تقلید را عملیاتی کنند.
حجت الاسلام جزايري معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار


حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری، معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، از ارائه گزارش اقدامات شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درباره تدوین سند چشم‌انداز، اسناد راهبردی و ترسیم نقشه آینده حوزه خدمت رهبر معظم انقلاب خبر داد.

وی با اشاره به ضرورت تدوین الگوی مطلوب تعامل حوزه و نظام مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارهای مختلفی که مسؤولان و اساتید حوزه خدمت ایشان داشته‌اند، بر این مهم تأکید کرده و تاکنون نیز اقداماتی از سوی شورای عالی حوزه، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و دفتر طرح و برنامه به طور خاص انجام شده است.

حجت‌الاسلام جزایری در بخش دیگری از سخنان خود سفر رهبر معظم انقلاب را به شهر مقدس قم بسیار پربرکت خواند و ابراز امیدواری کرد که با حسن تدبیر مسؤولان حوزه، حداکثر بهره‌برداری از این سفر معنوی برای حوزه‌های علمیه حاصل شود.

وی افزود: سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم نه تنها برای حوزه‌های علمیه بلکه برای جهان تشیع و در مرحله بعد از آن برای تمام مسلمانان جهان، حائز اهمیت خواهد بود.

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب پرورش‌یافته و از ثمرات و برکات حوزه علمیه قم هستند، اظهار داشت: ایشان بیش از هرکسی با شرایط حوزه علمیه، عناصر، مشکلات، گذشته حوزه‌های علمیه و چشم‌انداز آینده آن آشنا هستند و وقوف کامل دارند که این خود برکتی برای حوزه‌های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: نظرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره برای مدیران ارشد حوزه، اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم زمینه‌ساز یک تحول مثبت و حرکت به سمت تحول کارساز بوده است که قهراً تحول در حوزه سبب تحول در سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به حضور چند روزه رهبر معظم انقلاب در قم، از اساتید و طلاب خواست تا تنها به این سفر اکتفا نکنند، بلکه پیام سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شهر قم را به طور جامع و کامل دریافت کرده و در تحقق و اجرایی شدن منویات مبارک ایشان و برطرف کردن موانع موجود بکوشند.

وی در ادامه به صبغه حوزوی رهبر معظم انقلاب و آشنایی کامل ایشان با شرایط، ویژگی‌ها و تغییرات حوزه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این سفر با رهنمودهای بسیار عالی، خط آینده و چهره جهانی حوزه علمیه قم را برای مسؤولان حوزه ترسیم خواهند کرد.

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راه تقویت حوزه، تثبیت نقاط مثبت و آرمان‌های بلند آن بسیار مؤثر بوده، زمینه‌ساز تحول اساسی در حوزه‌های علمیه شده و آن را به سمت یک حوزه جهانی پیش خواهد برد.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه قم ظرفیت جهانی شدن را دارد، خواستار شد: حوزه‌های علمیه پیش از هر شعاری، در مقام عمل و تقیّد عملی، رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و دیگر مراجع تقلید را عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام جزایری، در پایان به استقبال مردم و حوزویان از این سفر اشاره کرد و ابراز داشت: قطعاً استقبال مردم و حوزویان از رهبر معظم انقلاب به گونه‌ای خواهد بود که بار دیگر دشمن را به تحیّر واداشته و سبب دلگرمی دوستان انقلاب می‌شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات