۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۸۸۴۴۵
امام جمعه خرمشهر:

سرافرازی ایران اسلامی در گرو رفع نیازهای جوانان است.

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر، با اشاره به رفع نیاز های جوانان توسط دولت مردان و نهاد های فرهنگی گفت: سرافرازی ایران اسلامی در عرصه های مختلف، در گرو رفع نیاز های جوانان ایران اسلامی است.
سرافرازی ایران اسلامی در گرو رفع نیازهای جوانان است.


حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که «موفق بودن در عرصه های مختلف در گرو حل نیاز های جوانان است»، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم موفق عمل کنیم باید نیاز های جوانان را به خوبی شناسایی و در حل آن ها کوشا باشیم.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به نیاز های جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت مردان ایران اسلامی اگر بخواهند مشکلات فرهنگی کشور را حل کنند باید به نیاز های جوانان به خصوص نیاز به اشتغال که از مهمترین نیازهای پیش روی جوانان است، رسیدگی کنند.

امام جمعه خرمشهر، خطاب به مسؤولان و کارشناسان فرهنگی گفت: اصلاح کردن جامعه در گرو حل مشکلات فرهنگی جامعه است و تا زمانی که فرهنگ جامعه اصلاح نشود، آن جامعه رشد نمی کند.

استاد حوزه های علمیه خرمشهر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز های امروز جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد: از مهمترین و ضروری ترین نیازهای ایران اسلامی، فرهنگ سازی بر اساس الگوهای جامعه اسلامی همانند ائمه اطهار(ع) و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر ، با اشاره به وظایف روحانیان در عرصه های فرنگی، ابراز داشت: از وظایف اصلی روحانیان پرداختن به مسایل فرهنگی جامعه است؛ از این رو بار اصلی فرهنگ سازی و ترویج اندیشه های اسلامی بر عهده روحانیان و طلاب حوزه های علمیه است.

وی در ادامه به یکی از نیاز های مهم خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: از نیاز های اساسی در خرمشهر موضوع فرقه و دشمن شناسی است که دشمنان بر روی این مسئله تلاش و کار های زیادی را انجام داده اند تا جوانان این مرز و بوم را از راه اسلام و ولایت دور کنند؛ به همین دلیل مسؤلان تلاش کنند تا توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام موسوی، در پایان سخنان خود اذعان داشت: همه مسؤولان و نهاد های فرهنگی باید تلاش کنند تا نیاز های جوانا به خصوص جوانان غیور خرمشهر را اجابت و به خاسته های آنان توجه کنند که آینده ایران اسلامی در دست جوانان این نظام و انقلاب است./945/ت302/ع

ارسال نظرات