۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۸۸۶۰۸
استاندار خوزستان:

طرح معراج برنامه جامع دفاع نرم برای نوجوانان و جوانان است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، طرح معراج مدارس را برنامه ای جامع برای مقابله با جنگ نرم دانست و آن را راهی برای مصونیت بخشی جوانان از آسیب‌های فرهنگی عنوان کرد.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، ظهر امروز در آیین افتتاح طرح معراج مدارس خوزستان، اظهار داشت: در سال‌‌های گذشته علاوه بر تأکید رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، مباحث زیادی درباره ایجاد مصونیت برای جوانان ارائه  ‌شد.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، اعتبارات خاصی از سوی دولت به این مهم اختصاص یافت و در سفر هیأت دولت تأکید شد که طرح‌های فرهنگی باید در اعماق وجودی فرهنگی قرار گیرد.

حجازی گفت: در بخش آ‌موزش و پرورش تأکید داشتیم که حضور کم‌رنگ فعالیت‌های تربیتی در بخش آموزش و پرورش تقویت شود و مشکلات جوانان برطرف شود. در نتیجه لازم شد که طرحی پایدار، جامع و متناسب با شرایط آموزش و پرورش ما تهیه و تدوین شود که امیدواریم با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه‌ خوزستان اجرایی شود.

وی ادامه داد: این طرح در هیچ جای کشور اجرایی نشده و شروع طرح در خوزستان است که در چند مرحله اجرا خواهد شد. پیش‌بینی شده با اراده مسؤولان، طرح به تمامی سطوح مدارس استان گسترش یابد؛ این طرح به عنوان طرح برتر کشور معرفی شده است به همین دلیل امیدواریم به شکل شایسته‌ای اجرا شود.

حجازی در ادامه خواستار همکاری مدیر آموزش و پرورش خوزستان در همه مراحل اجرایی طرح شد و گفت: انسجام موضوعی در طرح داشته باشیم تا وقفه‌ای در آن صورت نگیرد و در هشت ماه باقی‌مانده سال تحصیلی بتوانیم راهبرد مشخصی را پی‌گیری کنیم. همچنین طرح را به مناطق آسیب‌پذیر گسترش دهیم.

استاندار خوزستان ابراز داشت: مقاطع و مراحل این طرح که با آسیب‌ روبه‌رو بوده است را در اولویت قرار دهیم، به ویژه شهرهای صنعتی که مشکلات خاصی برای جوانان ایجاد شده است؛ دیگر این‌که از ارشادات و راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در خوزستان بهره لازم را ببریم؛ اگر طرح با هماهنگی خوبی دنبال شود، مصونیت جوانان و آینده کشور تضمین خواهد شد./945/پ202/س
ارسال نظرات