۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۸۸۶۳۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

امروز تندیسی از عشق شهید شوشتری در دل بلوچی‌ها وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شهید شوشتری به جای قدرت نظامی با حسن اخلاق و سلوک اسلامی وارد منطقه شد گفت: وی سنت حسنه ای را آغاز کرد و آن اعتماد به بزرگان و طوایف اهل سنت و واگذاری امنیت به خود مردم بود.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شب گذشته در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد سرداران شهید شوشتری و محمدزاده در مهدیه مشهد اظهار داشت: شهدای وحدت، احیای اوامر الهی را سرلوحه کار خود قرار داده و به دنبال کار راحت و آرام و پردرآمد نبودند از این رو زمانی که احساس کردندحضورشان در سیستان موثرتر از تهران است بر خود واجب دیدند که در این منطقه حضور یابند.

وی با اشاره به خطبه همام حضرت علی(ع) به بیان ویژگی های شخصیتی این شهدا پرداخت و گفت: این سرداران شهید، در همین فرصت کوتاهی که داشتند به معنای حقیقی دل ها را تسخیر کردند چرا که ظاهر و باطنشان یکی بود، همچون مولای خود امیرمومنان علی(ع) در برابر فرزندان خردسال آن دیار زانو زده و ابراز عاطفه می کردند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در جلسات رسمی حکومتی و امنیتی سخن شوشتری ها این بود که ما باید بستر رفاه نسبی زندگی را برای مردم فراهم و زمینه فقر را ریشه کن کنیم آن گاه از مردم توقع حمایت همه جانبه از نظام داشته باشیم از این رو با اینکه مأموریت ذاتی سپاه تعریف شده است اما این عزیز وقتی وارد استان شد به جای رویکرد خاص نظامی، رویکرد اقتصادی داشت و طرح های توان اقتصادی ایشان که رفاه نسبی را برای مردم تأمین می کرد هنوز در آن منطقه می درخشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی ادامه داد: سبدهای کالای فرهنگی به روستاهای برای رشد علمی و بالندگی اندیشه ای و مقابله با سوء استفاده دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی و گسیل داشتن انبوهی از پزشکان با تخصص های متفاوت و گوناگون به مناطق دوردست که بسیاری از اهالی آن آرزوی مراجعه به یک متخصص را به دل داشتند جزو شیرین ترین خاطرات این سرزمین ماندگار شده است.

وی ابراز داشت: شهیدان شوشتری و محمدزاده با سالم ترین و بی آلایش ترین زندگی ها با افتاده ترین افراد جامعه دمساز بودند وزندگی مبتنی بر تعین و اتکا به عنوان و سمت در وجودشان نبود، پوشش عادی و معمولی و رفتار در حد اعتدال و میانه، فاصله میان آن ها و مردم را از بین برده بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سردار شهید شوشتری در ادامه روند فعالیت دولت که به فرمان رهبری با سیار کردن هیئت دولت به استان ها فاصله بین مردم و دولت را از بین برد، مدام در محور دیده می شد و به جای استقرار در مقر و کنترل از راه دور و فرماندهی تشریفاتی، در محورها و خط مقدم با مردم محشور بود.

وی با بیان اینکه این شهدا به حق تواضع را در عرصه عمل به اجرا گذاشته بودند افزود: نباید شهدای وحدت را تنها به مقدار کار انجام گرفته از سوی آنان بشناسیم زیرا در اسلام سنجش افراد بر اساس کمیت کارشان نیست بلکه عامل را به کیفیت کارش می سنجند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی ادامه داد: برپایی همایش های طوایف و قبایل در راستای برقراری امنیت و دادن حس اعتماد به برادران بلوچ ممکن است از لحاظ کمی محدود به نظر برسد اما به لحاظ کیفی ارزش بالایی دارد؛ شهید شوشتری سنت حسنه ای را آغاز کرد و آن اعتماد به بزرگان و طوایف اهل سنت و واگذاری امنیت به خود مردم بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یاداور شد: شهید شوشتری به جای اینکه با قدرت نظامی با مردم مواجه شود با حسن اخلاق و سلوک اسلامی وارد شد چرا که قرآن کریم نیز رمز موفقیت پیامبر اکرم(ص) را خلق عظیم و نیکو می داند نه قدرت نظامی.

وی گفت: نگاه شهید به منطقه برای فارس و بلوچ یکسان بود و با همین نگاه ظریف اعتقادی بود در کوتاه ترین زمان مسخر قلب شدند به گونه ای که امروز دل هر بلوچ را بشکافیم تندیسی از عشق شوشتری می بینیم.

امام جمعه زاهدان در پایان با اشاره به روایتی از معصوم که دین داری، بذل و بخشش و تواضع را سه عامل تسخیر قلوب می داند تصریح کرد: شهدای وحدت به این سرمایه مزین بودند و راه ایشان با همان اراده، ادبیات و فرهنگ در حال پیشرفت است./930/پ201/ص
ارسال نظرات