۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۸۸۷۹۱

کلیساهای خانگی به صورت سلولی و گسترده فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ‌ کارشناس ادیان ابراهیمی گفت: برای مقابله با ترویج سازمان یافته مسیحیت باید به صورت سازمان یافته و هدف مند تلاش کنیم و کارهای فردی گرچه چه خوب است اما مفید و کافی نیست.
مسيحيت


حجت الاسلام محمد کاشانی، مدیر سازمان مردم نهاد اسلام و مسیحیت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تضعیف هدفمند دین با ترویج شبکه کلیساهای خانگی گفت: مسیحیت در جهان غرب با چالش های بسیار جدی رو به رو است، اما مسیحیتی که امروز در ایران مشاهده کنیم با مسیحیت واقعی بسیار فاصله دارد؛ مسائلی همچون رقص دسته جمعی، مختلط و مانند آن در مسیحیت واقعی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: مسیحیان تبشیری پس از آن که موفق نشدند از طریق کلیساهایی که دارند به صورت گسترده به تبلیغ مسیحیت بپردازند به فعالیت زیر زمینی رو آوردند.

حجت الاسلام کاشانی اظهار داشت: این فعالیت زیر زمینی به صورت سلولی و فراوان است و افراد را از میان افراد فامیل و دوستان صمیمی جذب می کنند؛ تعداد افراد کلیسای خانگی از هفت نفر تا پنجاه نفر متغیر است.

وی خاطر نشان کرد: هدف آنها از تشکیل کلیسای کم تعداد و جدید جذب کمک های خارجی، خطا پذیری کمتر و دوری از چشم نهاد های امنیتی است.

مدیر سازمان مردم نهاد اسلام و مسیحیت یادآور شد: سیستم مدیریت کلیساهای خانگی به این صورت است که افراد هر کلیسا تنها با شبان آن کلیسا مرتبط هستند و هر شبان با شبان بالادستی خود مرتبط است و کمتر پیش می آید شبانی با شبان هم تراز خود مرتبط باشد و این هرم تا خارج از کشور ادامه می یابد.

وی تأکید کرد: نهادهایی همچون کلیساهای خانگی ایران، بنیاد حیات نو، انجمن بین المللی مسیحیان ایرانی و مؤسسه بدون مرز، پشتیبان کلیساهای خانگی در ایران هستند و با کمک های مالی، فرهنگی، اعزام استاد و مبلغ آنها را پشتیبانی می کنند.

این فعال عرصه تبلیغ رسانه ای تصریح کرد: این نهاد ها نخبگان کلیساهای خانگی را به کشور ترکیه برده و پس از برگزاری دوره های مختلف و همایش به کشور باز می گردانند، در حقیقت از ترکیه به عنوان ترمینال ورودی و خروجی مبلغان، نخبگان و اساتید کلیساهای خانگی ایران استفاده می شود.
رییس سازمان مردم نهاد اسلام و مسیحیت ادامه داد: کشور آمریکا و مسیحیان پنطیکاستی و نو انجیلی مهمترین حامیان کلیساهای خانگی در ایران است.

وی بیان داشت: مسیحیان تبشیری در جذب افراد نخبه کشور ناتوان هستند و بیشتر طعمه های خود را از میان اقشار آسیب پذیر، دچار محرومیت های اجتماعی، دارای سرخوردگی و بحران هویت انتخاب می کنند.

این کارشناس ادیان ابراهیمی تأکید کرد: معتادان، کسانی که رابطه خوبی با خانواده و جامعه ندارند، کسانی که به دنبال جلب توجه هستند و افراد ولنگاری که به دین اهمیت نمی دهند، بخشی از این افراد را تشکیل می دهند.

وی ابراز داشت: هجمه علیه اسلام، ایجاد روابط انحرافی، ترویج شادی های کاذب همچون رقص دسته جمعی، ترویج تساهل های افراطی و ادعای کشف و شهود از ابزار مورد استفاده کلیساهای خانگی در جذب افراد است.

این مبلغ حوزوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند زمانی که بدعتی و انحرافی در جامعه ایجاد شد بر علما واجب است که علم خود را آشکار کنند؛ هم اکنون شاهد هجمه گسترده مسیحیان در فضای مجازی اینترنت، ماهواره ها، و ترویج مسیحیت به وسیله ایجاد شبکه کلیساهای خانگی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از خلأ های موجود و عملکرد نا مناسب برخی از ما موجب شده است که افراد به سمت مسیحیت روی آورند، از این رو وظیفه ماست که به صورت شایسته و با اقتدار در مقابل تهاجم آنان ایستادگی کنیم.

این کارشناس ادیان ابراهیمی یادآور شد: برای مقابله با ترویج سازمان یافته مسیحیت باید به صورت سازمان یافته و هدف مند تلاش کنیم و کار های فردی اگر چه خوب است اما مفید و کافی نیست.

وی در پایان گفت: آنان در حقیقت به دنبال دزدیدن منابع، فکر و اندیشه ما هستند، امروز استعمار تصمیمش این است که با شکاف در میان صفوف مردم از فکر و منابع ما برای رسیدن به اهداف استعماری خود استفاده کند و گر نه چه دلیلی وجود دارد که به جای پرداختن به مشکلات کلیسا در غرب به کشور های اسلامی هجوم آورده اند.

قابل ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پر شور مردم قم در 27 مهرماه با اشاره به تضعیف هدف‌مند دین از سوی دشمنان فرمودند: «براى اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب ـ جنس بدلى عرفان حقیقى ـ تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ى کلیساهاى خانگى؛ اینها کارهائى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند»./919/ت301/ع

ارسال نظرات