۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۸۹۱۷۶
رییس مرکز فرهنگی و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی:

دوره پودمانی کوتاه مدت تربیت مبلغ امسال در چهار استان کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از برگزاری دوره پودمانی کوتاه مدت تربیت مبلغ به طور آزمایشی امسال در چهار استان کشور خبر داد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام اصغر ثنایی، رییس مرکز فرهنگی ـ کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره پودمانی کوتاه مدت تربیت مبلغ گلستان در گرگان آموزش را نیاز امروز هر فردی در جامعه دانست و گفت: شرایط فعلی جامعه با توجه به پیشرفت لحظه ی علوم به گونه ای است که همه نیازمند آموزش هستند.

وی آموزش مناسب را موجب موفقیت در فعالیت های تبلیغی دانست و افزود: امروز یک مبلغ برای پیشرفت در فعالیت های تبلیغی خود نیازمند آموزش های تخصصی دارد.

رییس مرکز فرهنگی ـ کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، در ادامه سخنان تقویت بنیان های آموزشی را یکی از مصادیق تحول در حوزه های علمیه عنوان کرد و بیان داشت: امروز مقوله تحول در حوزه های علمیه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست باید به طور جدی دنبال شود.

حجت الاسلام ثنایی همچنین به برگزاری دوره‌های پودمانی کوتاه مدت تربیت مبلغ در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به صورت آزمایشی امسال در چهار استان کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که طرح برگزاری دوره های پودمانی کوتاه مدت تربیت مبلغ به تازگی آغاز شده است، بیان داشت: این طرح در آینده ای نزدیک در دیگر استان های کشور نیز برگزار خواهد شد.

رییس مرکز فرهنگی ـ کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به گسترش شبهات در سطح جامعه، وظیفه طلاب و روحانیان در پاسخگویی منطقی به این شبهات را سنگین دانست و خاطرنشان کرد: پاسخگویی مناسب روحانیان به شبهات و بدعت های دشمنان نظام اسلامی یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره های آموزشی در استان ها است.

حجت الاسلام ثنایی با اشاره به شرایط مناطق مختلف گلستان، این استان را یکی از مناطق نیازمند برگزاری دوره آموزشی تربیت مبلغ دانست و ادامه داد: مبلغان در این استان باید از سطح مهارت مناسب برای تبلیغ احکام دینی و پاسخگویی به شبهات دینی برخوردار باشند.

همچنین مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در این مراسم با اشاره به ‌نام‌نویسی 250 نفر از روحانیان برای شرکت در این دوره آموزشی، گفت: پس از بررسی های صورت گرفته 170 نفر در مصاحبه اولیه شرکت کردند./950/پ202/الف
ارسال نظرات