۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۹۷۶۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

امام جواد فاصل بین حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه جامعه به ابعاد و شخصیت علمی و سیاسی نهمین امام شیعیان، از امام جواد(ع) به عنوان فاصل بین حق و باطل یاد کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد‌علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار فرماند‌هان و مسؤولان نیروی انتظامی سراسرکشور شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، فضایل و کمالات آن حضرت را بسیار بیشمار دانست و بر ضرورت توجه جامعه و شیعیان به ابعاد مختلف زندگانی این امام همام تاکید کرد.

وی با اشاره به روایتی، از امام جواد(ع) به عنوان فاصل بین حق و باطل یاد کرد و اظهار داشت: در شیعه سه امامی، شش امامی و هفت امامی وجود دارد، اما بعد از امام جواد(ع) شیعیان فقط دوازده امامی هستند و اعتقاد به ایشان مساوی با اعتقاد به امام زمان(عج) است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، انبیاء و اولیاء الهی را مشعل هدایت جامعه دانست و افزود: ما باید مشق زندگی فردی و اجتماعی خود را از کلام و سیره این بزرگان بگیریم و به آموزه های دینی عمل کنیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایت دیگری، جهل و نادانی را منشا بسیاری از بدبختیهای مردم و جامعه خواند و با تاکید بر ضرورت علم آموزی آحاد مختلف جامعه خاطرنشان کرد: انسان هایی که گرفتار جهالت و نادانی هستند، نمی توانند برای تعالی و ترقی خود اقدامی بکنند.

وی نظام اسلامی و ولایت فقیه را از بزرگ ترین نعمت های الهی دانست و با تاکید بر ضرورت قدرشناسی از این نعمت ها تصریح کرد: کشورهای مختلفی در دنیا هستند که نام اسلامی را بر خود دارند، اما به قوانین اسلامی پایبند نیستند و بهترین نظام دنیا که مبنا و اصول آن بر پایه اسلام و ارزش های اسلامی است جمهوری اسلامی ایران است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات