۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۸۹۸۰۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

تبیین اهداف طرح هدفمند کردن یارانه ها از سوی روحانیت در جامعه راه گشا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره پایگاه مردمی روحانیت، همکاری این قشر تأثیر گذار جامعه در اجرای صحیح طرح هدفمند کردن یارانه ها را ضرروی دانست و گفت: تبیین اهداف این طرح برای مردم از سوی روحانیت کمک بزرگی به دولت است.
غلامرضا منتظري، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امروز در نخستین جلسه مشترک ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران کل مرتبط با طرح هذفمند کردن یارانه ها،  با بیان این که پیشینه تاریخی و تجربی این طرح بر کسی پوشیده نیست، گفت: برخی از کشورهای اروپایی بیست سال قبل این طرح را اجرا کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این که تحول همه جانبه بدون عبور از این مسیر میسر نخواهد بود، افزود: از اول پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته و چندین بار بر روی میز قرار گرفت ولی اجرا نشد.

منتظری با اشاره به این که کارهای بزرگ را مردان بزرگ انجام می دهند، تصریح کرد: عبور از این مسیر شهامت ویژه ای می طلبد و باید یک ریسک پذیری بالایی داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز رییس جمهور با اتفاق نظر مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و مردم با نگاهی به آینده، اصلاح الگوی مصرف، پیشگیری از فرهنگ مصرف زدگی و حفظ مصرف زدگی این طرح را اجرایی کرده است.

سخنگوی ستادهدفمندکردن یارانه ها در گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد استانی هدفمندکردن یارانه ها در استان، گفت: تاکنون 14 نشست ستاد هدفمندکردن یارانه ها در سالن اجتماعات استانداری با حضور استاندار گلستان برگزار شده است.

وی برگزاری این نشست ها را نشان دهنده عزم استان برای تحقق این هدف خواند و افزود: در این جلسات مدیران بسته های حمایتی خود را بومی سازی کرده و جلسه کاربردی را با زیرمجموعه های خود برگزار و گفتگوهای چهره به چهره را برگزار کردند.

منتظری برگزاری نشست های مختلف اطلاع رسانی در صداوسیما با حضور مدیران و کارشناسان و نشست مطبوعاتی مدیران دستگاه های مرتبط با اهالی رسانه و مطبوعات را از دیگر اقدمات صورت گرفته در این ستاد دانست و اظهار امیدواری کرد: نشست امروز بتواند قلمرو اثرگذاری این قانون را افزایش دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره پایگاه مردمی ائمه جمعه و جماعات، همکاری این قشر تأثیر گذار جامعه در اجرای صحیح طرح هدفمند کردن یارانه ها را ضرروی دانست و گفت: خوشبختانه روحانیت همواره از اقدامات دولت حمایت کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همراهی روحانیت در تبیین اهداف این طرح برای مردم را بسیار تأثیر گذار خواند و افزود: روحانیت به دلیل ارتباط سازنده با مردم می تواند اهداف این طرح را به درستی برای مردم بازگو کند.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به ناتوانی غرب در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: امروزه صاحبنظران سیاست و قدرت  نقش بی بدیل ایران را نمی توانند انکار کنند چرا که خداوند متعال، لباس عزت و سرفرازی بر قامت مردم ایران پوشانیده است

سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها با بیان این که طرح هدفمند کردن یارانه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و برای رسیدن به عدالت اجتماعی اجرا می شود، گفت: امروز همه ی ما واقفیم که اجرای این طرح یک ضرورت است و یک انتخاب نیست/950/پ202/الف
ارسال نظرات