۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۹۸۵۳

همایش نقش وقف و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اهل بیت در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش وقف و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) با حضور واقفان خیراندیش، متولیان موقوفات و خادمان بقاع متبرکه در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت برگزار شد.
همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نقش وقف و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) پیش از ظهر دوشنبه هفدهم آبان ماه، با حضور واقفان خیراندیش، متولیان موقوفات و خادمان بقاع متبرکه در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) برگزارشد.

بر اساس این گزارش در این همایش که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، از دیدار با ایشان و گفت و گو پیرامون مسائل مربوط به وقف و بقاع متبرکه و امام زادگان قم خبر داد.

وی در این ارتباط بیان داشت: در سفری که مقام معظم رهبری به قم داشتند و دیداری که ما با ایشان داشتیم مسائل مربوط به وقف مطرح شد و ایشان بر ضرورت توجه بیشتر به مساله وقف و اماکن متبرکه در قم تاکید کردند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام سید حسن آقا میری از اساتید و محققان حوزه علمیه قم وقف را از تدابیر اهل بیت(ع) برای ترویج دین و حل مشکلات اجتماعی دانست و ابراز داشت: مسائل دینی را نباید در نماز و روزه خلاصه کرد.

وی با بیان اینکه در سیره اهل بیت(ع) حل مشکلات اجتماعی یک تکلیف دینی عنوان شده است تاکید کرد: توجه به مساله وقف در این راستا می تواند بسیار مؤثر و کارگشا باشد.

حجت الاسلام مهدی رضوانی پور مدیر بقاع متبرکه اداره اوقاف قم نیز در این همایش از تهیه شجرنامه و زندگانی نامه برای بیش از 80 امامزاده در سطح استان قم خبر داد.

در ادامه این همایش عارف فرجامی مدیر امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از شناسایی بیش از دو هزار موقوفه در سطح استان قم خبر داد و نقش وقف را در ترویج و نشر آموزه های دینی و معارف اهل بیت بسیار مهم عنوان کرد.

حجت الاسلام فقیه بحرالعلوم کارشناس انساب و مدیر مؤسسه دائره المعارف بقاع متبرکه نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه فرهنگی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر از دائره المعارف بقاع متبرکه کشور که به 10 هزار بقعه متبرکه پرداخته است در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور مسؤولان رونمایی خواهد شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات