۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۹۰۳۹۳

راه‌اندازی 8 کانون فرهنگی در مساجد ‌خرمشهر

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر از راه اندازی هشت کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان خبر داد.
راه‌اندازی 8 کانون فرهنگی در مساجد ‌خرمشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، روز گذشته در جمع خبرنگار با بیان این که هم ‌اکنون دو کانون فرهنگی و هنری در مساجد خرمشهر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در نظر داریم در آینده ای نزدیک، هشت کانون فرهنگی و هنری دیگری در مساجد خرمشهر راه اندازی کنیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، با اشاره به نقش کلیدی و مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در عرصه توسعه فرهنگ اسلامی میان جوانان گفت: این کانون‌ها در برنامه‌ریزی و برگزاری فوق‌برنامه‌های مختلف در مساجد نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

جوروند تصریح کرد: با توجه به این‌که هم‌اکنون تنها دو کانون فرهنگی در مساجد خرمشهر فعالیت می‌کند کمبود این کانون‌ها در مساجد خرمشهر بیش از پیش محسوس است؛ از این رو پیشنهاد و اقدامات لازم برای راه‌اندازی هشت کانون فرهنگی دیگر در مساجد شهرستان انجام شده است.

وی خاطرنشان‌ کرد: در صورت تصویب این طرح و دریافت مجوزهای لازم در این خصوص شاهد راه‌اندازی این هشت کانون فرهنگی در آینده نزدیک خواهیم بود؛ البته کانون‌های فرهنگی موجود در حد توانایی‌های خود تاکنون برنامه‌های مناسبی را مورد اجرا گذاشته‌اند؛ اما به لحاظ کمیت تعداد این کانون‌ها بسیار کم است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد فعالیت‌های خود را در زمینه برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، تئاتر و نشریه انجام می‌دهد؛ همچنین برنامه‌هایی در زمینه برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و آموزش علوم قرآنی در سطح مساجد شهرستان از سوی کانون‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، در پایان ابراز امیدواری‌کرد: با راه‌اندازی هشت کانون‌ مساجد در شهرستان شاهد توسعه فعالیت این کانون‌ها و افزایش برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در مساجد خرمشهر باشیم./945 /پ202/س
ارسال نظرات