۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۹۰۵۳۰
با وجود عدم حمایت یونسکو؛

مراسم روز جهانی فلسفه در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی،‌ گفت: همایش روز جهانی فلسفه با وجود همه فشارهای بین‌المللی و عدم حمایت یونسکو باشکوه‌ هرچه تمام‌تر در تهران برگزار می‌شود.
روز جهاني فلسفه


محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانیه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو، مبنی بر انصراف خود در برگزاری کنگره روز جهانی فلسفه در ایران، گفت: با وجود همه فشارهای بین‌المللی مراسم روز جهانی فلسفه با شکوه هرچه تمام‌تر در تهران برگزار می‌شود.

وی، افزود: هرچند سازمان یونسکو علی‌رغم توافقات قبلی که بیش از دو سال است با مسؤولان همایش روز جهانی فلسفه در ایران داشته، دوازده روز مانده به این همایش عدم حمایت خود را از برگزاری آن در تهران اعلام می‌کند، اما برگزاری این مراسم به قوت خود باقی است.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این‌که مسؤولان امر، اعتراض کتبی ایران را از این حرکت سیاسی، اعلام کرده و پیگیر آن هستند، خاطرنشان کرد: در برگزاری مراسم هیچ مشکل خاصی پیش نخواهد آمد و همایش طبق زمان اعلام شده، برگزار می‌شود.

وی، ادامه داد: دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر اجرایی همایش روز جهانی فلسفه، نیز در این‌باره تصریح کرده‌اند که تمام مهمانان خارجی برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند و از این بابت هم مشکلی نخواهیم داشت.

خراسانی با بیان این‌که مراسم روز جهانی فلسفه هر سال در یک کشوری برگزار می‌شود و حمایت‌های سازمان یونسکو از آن نیز بیشتر جنبه معنوی دارد، حضور دو نفر از مسؤولان یونسکو در مراسم تهران را منتفی دانست و گفت: یکصد مهمان خارجی به این همایش دعوت شده‌اند.

وی، یادآور شد: مراسم افتتاحیه همایش روز جهانی فلسفه با حضور مسؤولان سیاسی و علمی کشور، یکشنبه 30 آبان‌ماه در کتابخانه ملی تهران برگزار و تا سه‌شنبه دوم آذرماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو»، سه‏شنبه 18 آبان‌ماه با انتشار بیانیه‌ای از انصراف خود در برگزاری کنگره روز جهانی فلسفه در ایران خبر داده بود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات