۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۹۱۵۱۳

دهمین کنگره ادبیات غدیر در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با جشن های عید سعید غدیر، مراسم اختتامیه دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر با حضور شاعران در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر، همزمان با برگزاری جشن های دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این کنگره که شامگاه جمعه و با حضور شاعران، زائران و مجاروان کریمه اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، از برگزیدگان دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر تجلیل شد.

در این مراسم محمد حسین استادآقا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تبریک عید سعید غدیر، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته به منظور برگزاری مطلوب این کنگره ارائه کرد.

وی در ادامه از ارسال بیش از 1300 اثر به دبیرخانه دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر خبر داد و گفت: برای برگزاری مطلوب این همایش، از چندین ماه قبل جلسات مختلفی برگزار و هماهنگی های لازم نیز اتخاذ شده بود.

در این مراسم همچنین از صاحبان آثار برتر ارسالی به دبیرخانه کنگره سراسری ادبیات غدیر در بخش های مختلف با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

گفتنی است، در این کنگره همچنین شماری از شعرای مذهبی و آئینی کشورمان به شعرخوانی پرداختند و یکی از مداحان اهل البیت(ع) نیز به سرود خوانی در مدح مولا علی(ع) پرداخت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات