۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۱۶۸۸
یازدهم آذرماه؛

کتابخانه دانشگاه قم با حضور آیت الله سبحانی افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری مراسم نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام و المسلمین قاضی رییس فقید دانشگاه قم، با حضور حضرت آیت الله سبحانی کتابخانه این دانشگاه افتتاح می شود.
کتابخانه دانشگاه قم با حضور آیت الله سبحانی افتتاح می شود کتاب و کتابخانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا مؤدب معاون پژوهشی دانشگاه قم، روز یک شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، با تشریح فعالیت ها، اقدامات و طرح های پژوهشی این دانشگاه، از افتتاح کتابخانه این دانشگاه با حضور حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید خبر داد.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری مراسم نخستین سالگرد رییس فقید دانشگاه قم که در روز پنج شنبه هفته جاری با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی و حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی استان برگزار می شود، کتابخانه این دانشگاه نیز با حضور این مرجع تقلید افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام مؤدب تصریح کرد: این کتابخانه که به نام رییس فقید دانشگاه قم نیز نامگذاری شده است، 22هزار متر زیربنا دارد و در سه طبقه بنای شده و از مجهزترین کتابخانه های دانشگاهی در قم و کشور است.

وی از وجود حدود پنجاه هزار جلد کتاب در 28 هزار عنوان در این کتابخانه خبر داد و گفت: کتب مرجع معتبر در موضوعات الهیات، حقوق، ادبیات و علوم انسانی و علوم پایه و فنی و مهندسی در کتابخانه دانشگاه قم وجود دارد و تلاش شده است که آخرین کتب مرجع در اختیار دانشجویان باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه قم، اعتبارات هزینه شده برای ساخت این کتابخانه را حدود 12 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: این کتابخانه در بین کتابخانه های دانشگاهی قم بی نظیر است و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز جهت تجهیز هرچه بیشتر این کتابخانه در اختیار مسؤولان دانشگاه قرار گیرد.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات و تلاش های ماندگار رییس فقید دانشگاه قم، ابراز داشت: همزمان با برگزاری مراسم سالگرد ارتحال رییس دانشگاه قم، مقالاتی نیز در خصوص شخصیت این عالم ربانی در روز برگزاری آئین نکوداشت شخصیت رییس فقید دانشگاه قم ارائه خواهد شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات