۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۹۱۸۷۷
حداد عادل:

مبلغان با استفاده از رسانه عاشورا و محرم بصیرت افزایی کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که فتنه از مفاهیم مرتبط با بصیرت در قرآن است، خاطر نشان کرد: در فتنه سال 88 برخی با شال سبز سیادت در مجامع حاضر شدند، اما کار به جایی رسید که رادیو اسرائیل، سلطنت طلب ها و کسانی همچون داریوش همایون برای شال سبز به به و چه چه می کردند.
غلامعلي حداد عادل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در همایش علمی کاربردی تبلیغ که با حضور مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ماه محرم، با اشاره به مفهوم بصیرت در قرآن گفت: آیات قرآنی را که دربردارنده بصیرت است استخراج کرده و در جامعه گسترش دهید.

وی در ادامه افزود: در تلاوت مستمری که با قرآن دارید به مفاهیم قرآنی رشد، بصیرت و مفاهیم دیگر توجه کرده و جامعه را با این مفاهیم آشنا کنید، اسلامی شدن ایران اسلامی و اسلامی شدن ما در گروه وارد شدن این مفاهیم در ذهن مردم است.

حداد عادل اظهار داشت: تشخیص ظاهر و باطن از یکدیگر، دیدن دور و نزدیک با هم، تفکیک جزء و کل، تفکیک علت و معلول، شناختن مرد با حق است نه حق با مرد، توجه به انگیزه و سخن ظاهری به صورت توأم، تفکیک مهم و اهم از یکدیگر، از مفاهیم قرآنی بصیرت است.

وی با اشاره به این که فتنه از مفاهیم مرتبط با بصیرت در قرآن است، خاطر نشان کرد: در فتنه سال 88 برخی با شال سبز سیادت در مجامع حاضر شدند، اما کار به جایی رسید که رادیو اسرائیل، سلطنت طلب ها و کسانی همچون داریوش همایون برای شال سبز به به و چه چه می کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که«دیدن دور و نزدیک با هم» از معانی بصیرت است، یادآور شد: انسان بی بصیرت انسان نزدیک بین است و فراتر از نوک بینی خود را نمی بیند و دیدش محدود است.

وی تأکید کرد: دوربینی و فردابینی از خصوصیات افراد بصیر است و انسان با بصیرت تنها امروز و اینجا را نمی بیند، بلکه فردا و فرداها را نیز می بیند و آثار و نمود های حوادث را در بعد داخلی و جهانی رصد می کند.

حداد عادل با بیان این که جامعه با بصیرت جامعه ای است که گول ظواهر را نمی خورد و به پشت صحنه جریانات توجه می کند، تصریح کرد: فتنه 88 با ادعای تقلب در انتخابات حرکت خود را شروع کرد و با دامن زدن به مسائلی همچون کهریزک به حیات خود ادامه داد.

وی با اشاره به این که«شناختن حق با مرد است نه حق با مرد» از دیگر معانی بصیرت است اضافه کرد: حق و شناخت آن معیار های خاص خود را دارد و افراد ملاک شناخت حق نیستند، چه بسا افرادی که در تمام صحنه های انقلاب حضور داشتند اما در جریان فتنه دچار لغزش شدند.

رییس کمیسیون مجلس«تفکیک اهم و مهم» را از دیگر معانی بصیرت دانست و گفت: پیگیری بحث تقلب در انتخابات بحث بسیار مهمی بود که پیگری نشد، اما برخی افراد بی بصیرت با بزرگ کردن مساله کشته شدن افرادی که با حمله به پایگاه بسیج قصد نا امنی جامعه را داشتند به دنبال تحریف این جریان بودند.

وی با بیان این که مبلغان با استفاده از رسانه محرم و عاشورا مردم را به بصیرت دعوت کنند، گفت: امتداد مسأله بصیرت از عاشورا تا کنون برای مردم تبیین شود و با استفاده از مدرسه بزرگ عاشورا مردم به تقوای الهی و آگاهی ترغیب شوند./919/پ201/ع

ارسال نظرات