۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۹۲۰۷۰
عاشورا؛ نبرد فتنه و بصیرت(4)؛

امام جمعه سردشت دزفول: تکلیف گرایی مهم ترین درس عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سردشت دزفول تکلیف گرایی در شرایط حساس را مهم ترین درس عاشورا دانست و گفت: حضور در عرصه های مختلف انقلاب و پیروی مطلق از ولایت فقیه مهم ترین شاخصه های عاشورایی بودن است.
خروش مردم سمنان در حرمت شکني در روز عاشورا


حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اطاعت محض از خداوند متعال و تکلیف گرایی در شرایط حساس را از مهم ترین درس های عاشورا دانست و به شاخصه های عاشورایی بودن اشاره و خاطر نشان کرد: حضور در عرصه های مختلف انقلاب و پیروی مطلق از ولایت فقیه مهم ترین شاخصه های عاشورایی بودن است.

امام جمعه سردشت دزفول با بیان این که فتنه عاملی برای رسیدن مخالفان جامعه اسلامی به اهداف شومشان است، گفت: راه مقابله جامعه اسلامی با فتنه، هوشیاری مردم و پیروی از رهنمودهای ولی فقیه است.

این استاد حوزه و دانشگاه بصیرت را آگاهی به زمان خویش، شناخت حق از باطل و اخلاص در عمل دانست و بیان داشت: عمل بهنگام و به اندازه شرط اساسی در ادای وظیفه است که خوشبختانه ملت ایران در فتنه سال گذشته با انجام عملی عاشورایی افزون بر نمایش بصیرت خود، صلابت و اقتدار جامعه اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند.

وی در ادامه افزود: همانگونه که دیروز امیرالمؤمنین(ع) میزان حق بود، امروز رهبر معظم انقلاب میزان حق است؛ از این رو خنثی کردن فتنه ها و سرافرازی در آنها با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری امکان پذیر است.

حجت الاسلام نصیری به راهکارهای مقابله با شبیخون فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت های عاشورا اشاره و خاطر نشان کرد: مهم ترین راهکار مقابله با شبیخون فرهنگی، تزریق واقعیت های حادثه عاشورا به جامعه است؛ چرا که این مسأله سبب آگاهی جامعه از غفلت های دوران امام حسین(ع) و همچنین کسب آمادگی جهت جلوگیری از تکرار آن در دوران کنونی می شود.

امام جمعه سردشت دزفول از دیگر عوامل ایجاد حادثه عاشورا را افول غیرت دینی مردم دانست و اذعان داشت: متأسفانه دنیاگرایی و عدم اهتمام به مسائل دینی در دوران امام حسین(ع) سبب حادثه ای دردآور در طول تاریخ اسلام شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به یقین عدم همراهی با ولی فقیه سبب بروز حادثه ای دردناک تر از گذشته خواهد شد؛ از این رو حمایت و اهتمام به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امری ضروری است./945/ت302/ع

ارسال نظرات