۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۲۵۹۶
رییس دانشکده علوم انسانی گیلان:

راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی تمرکز بر مؤلفه های هویت دینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان، گفت: راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی تمرکز دانشجویان ایرانی بر مولفه های هویت دینی و ایرانی است.
دانشگاه  
رضا سیمبر، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد که دانشجویان با تکیه بر روحیه ظلم ستیزی، آزادی خواهی، آزاد اندیش و آرمان خواهی یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی در ادامه افزود: امروزه نیز دانشجویان در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی متناسب با نیازهای زمان وظایف خود را ایفا می کنند.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان همچنین تاکید کرد: موضوعی که امروز در عرصه های دانشجویی و محیط دانشگاهی حائز اهمیت است، مباحث مربوط به توسعه علمی است.

وی یادآور شد: توسعه علمی پیش مقدمه ای برای توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایرزمینه های توسعه پایدار قلمداد می شود.

سیمبر، تهاجم فرهنگی را یکی از چالش های تهدید کننده دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان باید ضمن توجه به علم آموزی و توسعه علمی کشور از گرفتار شدن در حیله های تهاجم فرهنگی حذر و اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی هم جانبه به شکلی اعجاز گونه در سطح قرن بیستم و ابتدای قرن 21 مطرح است و ایران، جوانان و دانشجویان ایرانی را هدف اصلی برنامه های خود قرار داده است.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان، راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی را شناخت ضروریات و وظایف خواند و خاطرنشان کرد: دانشجویان ایرانی باید روی مؤلفه های هویت دینی و هویت ایرانی که با هم آمیخته است، تمرکزو توجه داشته باشند.

سیمبر با بیان این که ایران حرف های زیادی برای گفتن در عرصه بین المللی دارد، اذعان کرد: دانشجویان باید توامان به مسأله توسعه علمی و وظایف و نقش خود در این مسیر آگاه بوده و نسبت به چالش هایی که آنها را تهدید می کند، هوشیار باشند./950/پ202/الف
ارسال نظرات