۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۹۲۸۵۶
امام جمعه ایذه خوزستان:

مکتب اسلام تبیین کننده حقیقی حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایذه خوزستان اظهار داشت: اصالت حقوق بشر در دین مبین اسلام بوده و مستکبران جهان به ویژه آمریکای جنایتکار، به وضوح نشان دادند که قانون آنها ضد بشریت و نافی حقوق بشری است.
حقوق بشر
حجت الاسلام سید کمال موسوی، امام جمعه ایذه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به روز جهانى حقوق بشر‌ اظهار داشت: در سراسر دنیا فعالان حقوقی و اجتماعی کشورهای مختلف، به این مناسبت دیدگاه‌های خود را در ارتباط با ارتقای رعایت انسانی در سراسر جهان ارائه می‌کنند.

امام جمعه ایذه خوزستان، در ادامه به تعیین شعار حقوق بشر در هر سال اشاره کرد و گفت: شعار جهانی سال جاری نیز عبارت است از این‌که با صدای بلند بگوییم تبعیض‌ها، متوقف شود؛ این در حالی است که کشورهای غربی، خود ناقض این شعار هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ایذه خوزستان ادامه داد: اسلام با صراحت و قاطعیت اعلام می‌کند که همه انسان‌ها برابرند؛ زادگاه، رنگ، نژاد، منطقه جغرافیایی و زبان نمی‌تواند مایه امتیاز و برتری افراد بر یکدیگر باشد، بلکه ملاک برتری تقوا و سجایای اخلاقی است.

این استاد حوزه علمیه، ملاک برتری و فضیلت در اسلام را دانش، پرهیزکاری، ایمان و فداکاری عنوان کرد و گفت: در اسلام همه مردم حقوقی مشترک و مساوی دارند؛ اما متأسفانه امروزه دنیای غرب، حقوق بشر را مخصوص انسان غربی می‌داند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: استکبار جهانی و کشورهای غربی، برای جهان سوم و کشورهای تحت ستم و استعمار، هیچ حقی قائل نیستند و هرگاه در این باره راجع به جهان سوم سخن می‌گوید، غرض و هدفی سیاسی دارد.

امام جمعه ایذه خوزستان ابراز داشت: مردم جهان بدانند که اصالت حقوق بشر در دین مبین اسلام بوده و مستکبران جهان به ویژه آمریکای جنایتکار، به وضوح نشان دادند که قانون آنها ضد بشریت و نافی حقوق بشری است./945/ت302/س
ارسال نظرات