۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۹۲۹۵۴
امام جمعه موقت اردبیل:

وصیت نامه شهدا مصداق بارز امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل گفت: وصیت نامه شهدا به عنوان مصداق امر به معروف همواره تأکید بر حفظ حجاب و ولایت‌مداری بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين فروغي، امام جمعه موقت اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل شب گذشته در یادواره شهدای شهرستان خلخال که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: عمل به وصیت نامه های شهدا به عنوان مصداق بارز امر به معروف ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به وصیت نامه شهدا داشته باشیم، خواهیم دید که سفارش مهم شهدا بر حفظ حجاب از سوی بانوان و ولایت مداری برای عموم ملت ایران بوده است.

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، تصریح کرد: اگر امروز نیز شهدا در جامعه اسلامی ایران حضور داشتند، بار دیگر تاکید بر بصیرت و ولایت مداری و همچنین تبعیت محض از رهنمود‌های ولی فقیه داشتند.

وی انقلاب اسلامی را الهام گرفته از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: شهدا با تأسی از احیاگر سنت نبوی، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عمل به معروفات، از منکرات دوری کرده و در مسیر عزت و ارزش الهی به لقاء الله پیوستند.

حجت الاسلام فروغی در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با منکرات و ترویج معروفات را رسالت همگانی دانست و گفت: همگان در برابر خون شهدا مسؤولیم و نباید از وظایف دینی خود شانه خالی کنیم.

وی ادامه داد: شهدا سرمایه‌های معنوی جامعه هستند و همواره موجب خیر و برکت معنوی در مقاطع مختلف تاریخ انقلا بوده اند./935/پ203/س
ارسال نظرات