۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۲۹۵۹
آیت الله شبستری:

همگرایی جامعه اسلامی در سایه بصیرت عمومی تحقق می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: بصیرت عمومی، وحدت و همگرایی را به دنبال خواهد داشت، از این رو اقشار تأثیرگذار جامعه به ویژه نخبگان رسالت مهمی در بصیرت افزایی بر عهده دارند.
آيت الله شبستري آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی امروز در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در این نشست با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است، اظهار داشت: امروز نیز حضور در صحنه لازم است، چراکه فتنه گران به دنبال قداست شکنی از عقاید دینی و شیعی هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: ریشه فتنه هنوز خشک نشده است، گرچه تلاش فتنه گران نتیجه بخش نبوده، اما هنوز به دنبال ایجاد تشنج هستند، چنانه برنامه ریزی هایی برای روز دانشجو داشتند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اگر در دوران امام حسین(ع)‌، یزید، شمر و عمربن سعد بودند، امروز نیز نتانیاهو، اوباما و کلینتون‌هایی وجود دارند که به عنوان یزیدیان زمان به مقابله با فرهنگ تشیع آمده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تشریح چگونگی حفظ ارزش های انقلابی و دینی در جامعه تصریح کرد: باید در جهت تقویت روحیه امید در مردم حرکت کنیم، دهه فجر فرصتی مغتنم برای تجلیل از مقام امامت و ولایت است، بایستی برکات وجودی ولایت فقیه برای مردم بیان شود.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که روشنگری نسل جوان در شرایط کنونی جامعه لازم است، گفت: جوانان باید بدانند که قبل از انقلاب اسلامی در چه حال و ذلتی بودیم و حال در چه عزت و منزلتی هستیم، که اینها همه از برات نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

عضو خبرگان رهبری بصیرت افزایی را از جمله مهم‌ترین تأکیدهای حضرت آیت الله خامنه ای برای مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: بصیرت عمومی، وحدت و همگرایی را به دنبال خواهد داشت، از این رو اقشار تأثیرگذار جامعه به ویژه نخبگان رسالت مهمی در بصیرت افزایی بر عهده دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه دهه آخر ماه صفر مصادف با دهه فجر است، نباید جشن های انقلاب اسلامی حرمت عزاداری‌های دهه پایانی صفر را بشکند، ضمن این‌که بایستی حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مغتنم شمرد.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به درپیش بودن سالروز حماسه 8 دی تبریز اظهار داشت: اگر قرار است تجمعی سراسری در روز نهم دی برگزار شود، باید تجمعی باشکوه در پاسخ به آن عده که هنوز در رفتارهای فتنه گرانه خود لجاجت دارند، برگزار شود.

همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی به تشریح ویژه برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامی‌داشت دهه فجر و سالروز نهم دی پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات