۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۹۳۱۴۶
آیت الله طبرسی:

کمرنگ کردن روح حسینی در نسل جوان توطئه امروز دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی با سرمایه گذاری های کلان در حوزه تهاجم فرهنگی تلاش می کنند روح حسینی در نسل جوان را کمرنگ کنند، گفت: نسل جوان امروز جامعه باید سرباز خوبی برای عاشورا باشند.
آيت الله نورالله طبرسي، نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جمع دانش‌آموزان مدارس پسرانه آموزش و پرورش ناحیه یک و دو ساری در مصلی امام خمینی(ره) ساری با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) بود، گفت: این امام همام به همراه یارانش در نثار خون پاک خود از ارزش های اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان این که حماسه عاشورا حماسه ای ماندگار است، افزود: با گذشت سال های طولانی از این واقعه عظیم، اما همچنان روح تازگی در عزاداری های حسینی مشاهده می شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که قیام حسینی سرشار از عبرت های بزرگ و کوچک است، خاطرنشان کرد: وعظا و خطبا باید عبرت های حماسه عاشورا را در این شب ها و روزها برای مردم بیان کنند تا تأثیر گذار باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که اهداف نهضت حسینی باید در اولویت زندگی فردی و اجتماعی همه قرار گیرد، اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ حسینی در سطوح مختلف جامعه عامل کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات خواهد بود.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان نظام اسلامی به منظور کمرنگ کردن اعتقادات مذهبی ملت ایران به ویژه نسل جوان اشاره کرد و افزود: دشمنان امروز با ترویج خرافه و بدعت در عزاداری ها به ویژه مراسم عزای حسینی تلاش می کند تا چهره ای دیگر از این مراسم مذهبی مهم را در جهان تبلیغ کنند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که هیأت های مذهبی، مداحان و خطبا با دقت زیادی در بیان مطالب در ماه محرم داشته باشند، اضافه کرد: بیان مطالب و اشعار مستند و با محتوا باید در دستور کارخطبا و مداحان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی با سرمایه گذاری های کلان در حوزه تهاجم فرهنگی تلاش می کنند با ترویج مد های غربی روح حسینی نسل جوان را کمرنگ کنند، ادامه داد: نسل جوان امروز جامعه باید سرباز خوبی برای عاشورا باشند.

وی با تأکید براین که تفکر عاشورایی و حسینی باید از سوی متولیان دستگاه تعلیم و تربیت در مدارس ترویج شود، گفت: فرهنگ عاشورایی مهم ترین نیاز جامعه امروز است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دانش آموزان آینده سازان اصلی کشور در آینده هستند، ادامه داد: دانش آموزان باید با کسب بصیرت، معنویت و فراگیری علم امید رهبری باشند.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک ساری نیز در این مراسم از حضور مبلغان مؤوسسه آینده سازان قم در مدارس پسرانه ساری خبر داد و گفت: این مبلغان در بیست مدرسه جلسات پرسش و پاسخ را برگزار می کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات