۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۳۲۸۰
آیت الله حیدری:

عزاداران حسینی کابوس وحشتناکی برای استکبار جهانی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با محکوم کردن حادثه تروریستی در چابهار، اظهار داشت: عزاداران حسینی همچون بمب اتم و کابوس وحشتناکی برای آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی هستند.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و کبر، اظهار داشت: رعایت تقوای الهی به معنای اطاعت از فرامین الهی و انجام واجبات و ترک محرمات است.

امام جمعه موقت اهواز، به قیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت اباعبدالله حسین(ع) تنها برای حفظ رسالت و دفاع از اسلام در برابر ستمگران قیام کرد و آن شور و حماسه های جاودان را خلق کرد.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان، با بیان این که یازدهم محرم، روز انقلاب دوم قیام عاشورا است، تصریح کرد: انقلاب دوم عاشورا، درواقع همان اطلاع و پیام رسانی های امام سجاد(ع) حضرت زینب(س) بود که موجب جاودانگی واقعه عاشورا شد.

آیت الله حیدری، در ادامه سخنان خود، با اشاره به این که ضمانت زنده ماندن واقعه عاشورا پیام رسانی های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود، گفت: جاودانگی دین مبین اسلام تنها به برکت اطلاع رسانی های امام زین العابدین(ع) و شیر زن کربلا یعنی حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا بود که اگر پیام رسانی های آن دو بزرگوار نبود قیام عاشورا و خون مبارک امام حسین(ع) به باد فراموشی سپرده می شد و در نهایت اسلام هم از بین می رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، استمرار دین مبین اسلام را به برکت خون مبارک امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) بر اساس نهذت پیروزی اسلام وارد کربلا شد و اگر او به شهادت نمی رسید نهذت عاشورا هم بی نتیجه می ماند و از بین می رفت.

امام جمعه موقت اهواز، چهل روز اسارت اهل بیت(علیه السلام) را موجب به پایان رساندن رسالت امام حسین(ع) دانست و خاطر نشان کرد: واقعه نینوا به برکت انقلاب دوم عاشورا به پایان رسید که اگر این انقلاب نبود کربلا در کربلا می ماند و امام حسین(ع) به عنوان انسانی مرتد از دین برای مردم شناسایی می شد و روح اصلی انقلاب عاشورا نیز برای جامعه گمنام می ماند.

وی به فتنه بنی امیه اشاره و تصریح کرد: طایفه بنی امیه برای نابودی دین، لباس دین را بر تن کرده و به نام اسلام، تیر های خود را به سمت اسلام و تنها برای نابودی اسلام که همان امام حسین(ع) بود پرتاب کردند.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان، به اهداف معاویه بن ابی سفیان برای دشمنی با بنی هاشم اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی معاویه نابودی اسلام و دسترسی به ملک کشور های عربی بود که یزید ملعون ادامه دهنده و مجری اهداف شوم و پلید پدرش بود و آن ها بودند که در لباس دین در آمده و امام حسین(ع) را خارجی و عاملی فتنه انگیز در بین مردم خواندند و به همین دلیل آن امام همام را به شهادت رساندند.

آیت الله حیدری، با بیان این که رشادت های امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) موجب باز گو شدن خط سیاسی و سیره عملی امام حسین(ع) برای مردم بود، اذعان داشت: نقاب نفاق دشمنان اسلام و بنی امیه به برکت پیام رسانی های اهل بیت(علیه السلام) در انقلاب دوم عاشورا بود که موجب افشاگری ماهیت قیام امام حسین(ع) برای جوامع شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از خطبه های خود، به بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، عالم بزرگ و ربانی اسلام اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی تأثیر بسزایی در بین دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه های داشت؛ از این رو این روز را، روز وحدت بین دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه نامگذاری کردند.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته، با بیان این که وحدت بین حوزه و دانشگاه از عوامل اصلی استمرار انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی همواره در تلاش هستند تا وحدت بین دانشگاه و حوزه های علمیه را با تفرقه افکنی و ایجاد شاعبه بین یک دیگر از بین ببرند؛ از این رو همه طلاب و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور وظیفه دارند با توطئه های دشمنان و مستکبران مقابله کنند و همه دسیسه های آن ها را از بین ببرند.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان، به شهادت ده ها تن از عزاداران حسینی در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: شهادت عزاداران از سویی مایه تأسف و از سوی دیگری مایه خوشحالی برای ملت ایران است؛ چرا که عزاداران حسینی همچون بمب اتم و کابوس وحشتناکی برای آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی هستند و آن ها به همین دلیل افراد خود را به بمب گزاری و حملات تروریستی در بین عزاداران حسینی گماشته اند.

آیت الله حیدری، به فتنه سبز سال 88 اشاره کرد و گفت: آن زمان که فتنه گران از رویاروی با نظام مأیوس شدند، ماهیت اصلی خود را در عاشورای حسینی نشان دادند و با هتک حرمت به ساحت مقدس امام حسین(ع) خباثت و پلیدی خود را نشان دادند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به این که فتنه گران با بی حرمتی به ولایت فقیه و سوزاندن پرچم های عاشورا، ارادت خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار نشان دادند، گفت: آن زمان که فتنه گران به امام حسین(ع) بی حرمتی کردند، انسان را به یاد سربازان بنی امیه می اندازد که یزید ملعون و عمر سعد آن ها را سربازان اسلام می خواندند و به آن ها می گفتند که با کشتن حسین وارد بهشت می شوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان خطبه های نماز جمعه، به عزل وزیر امور خارجه از سوی احمدی نژاد اشاره کرد و اذعان داشت: ملت ایران همواره سپاس گزار خدمات شایان دولت نهم و دهم بوده اما برخی از اقدامات او مردم را دچار تزلزل در اعتقاد هایشان می کند که چرا با وجود این که وزیر امور خارجه در سفر به سر می برد او را عزل و فرد ویگری را به جای او منسوب می کنند؛ از این رو برخی از اعمال احمدی نژاد جای سؤالی را در بین مردم ایجاد می کند./945/پ201/الف
ارسال نظرات