۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۹۳۳۵۰
به اتهام ربایش موسی صدر در خاک لیبی:

معمر قذافی در لبنان محاکمه می شود

خبرگزاری رسا ـ دستگاه قضایی لبنان در ماه مارس آینده به شکایتی که علیه رهبر لیبی و برخی سران این کشور در پرونده ربودن امام موسی صدر و همراهانش شده است، رسیدگی خواهد کرد.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دستگاه قضایی لبنان در ماه مارس آینده به شکایتی علیه معمر قذافی، رهبر لیبی و برخی دیگر از مسؤولان این کشور در رابطه با ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش که در اواخر دهه هفتاد قرن گذشته در لیبی رخ داد، رسیدگی می کند.

قاضی غالب غانم، رییس دادسرای لبنان با اعلام این خبر، چهارم ماه مارس سال 2011 را به عنوان زمان آغاز جلسات دادگاه ویژه رسیدگی به مساله ناپدید شدن امام موسی صدر و دو نفر ازهمراهان ایشان به نام های شیخ حسن یعقوب و عباس بدرالدین، خبرنگاران لبنانی در لیبی، تعیین کرده است.

گفتنی است که امام موسی صدر و دو نفر از همراهان وی اویل ماه سپتامبر 1978 به دعوت دولت لیبی برای شرکت در مراسمی به این کشور سفر کردند اما در لیبی ناپدید شدند. لیبی مدعی است که آنها این کشور را به مقصد ایتالیا ترک کرده اند، اما لبنان با رد این ادعا تاکید کرده است که امام موسی صدر و همراهانشان در داخل خاک لیبی ناپدید شده اند.

سمیح الحاج، قاضی تحقیق شورای دادگستری لبنان، چند ماه پیش، خواستار صدور حکمی علیه قذافی و معاونان وی به اتهام اقدامات تحریک آمیز در رابطه با ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش و برانگیختن درگیری طایفه ای در لبنان شد.

دستگاه قضایی لبنان اعلام کرده است که پس از پافشاری دولت لیبی بر این امر که امام موسی صدر و همراهانش خاک این کشور را با هواپیمای ایتالیا به مقصد رم ترک کرده اند، قذافی در یک سخنرانی در سال 2002 به ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی اعتراف کرده است.

شایان ذکر است که به موجب قانون مبارزه با تروریسم لبنان، مجازات اتهاماتی که قرار است به قذافی وارد شود، اعدام است.

امام موسی صدر که در سال 1928 در جمهوری اسلامی ایران زاده شد پس از مهاجرت به لبنان، جنبش گروه های مقاومت لبنانی (امل) را تاسیس کرده است و قبل از شروع جنگ داخلی در لبنان، رهبری فکری و سیاسی شیعیان لبنانی را عهده دار شد./981/گ
ارسال نظرات