۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۹۳۳۷۲
مدیر حوزه های علمیه مازندران:

ولایت فقیه محور وحدت در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه مازندران ولایت فقیه را محور وحدت در نظام اسلامی دانست و گفت: ولی فقیه امروز علمدار وحدت در جامعه است و همه وظیفه دارند پشت سر ایشان گام بردارند.
مدير حوزه هاي علميه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران، امروز در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در نخستین هم اندیشی اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های پیام نور استان که در ساری برگزار شد، با اشاره به این که موضوع وحدت در دین مبین اسلام همواره مورد تأکید بوده است، گفت: اسلام و قرآن اساس وحدت بیان کردند.

وی با مهم ارزیابی کردن وحدت میان حوزه و دانشگاه، افزود: این مسأله همواره مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است که امروز وظیفه حوزویان و دانشگاهیان تقویت مبانی وحدت در نظام اسلامی است.

نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مازندران، وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه را سبب وحدت در سطوح مختلف جامعه دانست و بیان داشت: وحدت این دو مرکز علمی نظام اسلامی علاوه بر تقویت ارتباط این دو قشر، وحدت در جامعه را نیز تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود، ولایت فقیه را محور وحدت در نظام اسلامی دانست و با بیان این که اصل ولایت فقیه مهم ترین مبانی وحدت در جامعه اسلامی است، بیان داشت: ولی فقیه امروز علمدار وحدت در جامعه است و همه وظیفه دارند پشت سر ولی فقیه زمان گام بردارند.

وی با تأکید براین که رهبری در نظام اسلامی پس از اسلام و قرآن محور وحدت است، گفت: همه نخبگان و خواص باید در مسیری که ولی فقیه تعیین کرده گام بردارند.

مدیرحوزه های علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله ولایت فقیه در دین مبین اسلام نیز مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ولایت و رهبری در آموزه های اسلامی مورد تأکید بوده است.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان روز های ابتدایی پیروزی این نظام الهی به دنبال ضربه زدن و براندازی نظام بودند، افزود: امروز نیز پس از گذشت سی سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان همچنان همه تلاش خود را معطوف جایگاه ولایت فقیه کرده اند.

وی با اشاره به این که تلاش های سی ساله دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه با شکست مواجه شده است، ادامه داد: جایگاه ولایت فقیه امروز در ایران اسلامی مستحکم تر از گذشته شده است.

مدیر حوزه های علمیه مازندران همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار، این گونه اقدامات مذبوحانه را تلاش دشمنان برای تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی دانست و گفت: دشمنان باید بدانند که امت اسلامی با وحدت و همدلی توطئه های آنها را خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که دشمنان از وحدت امت اسلامی به شدت هراس دارند، ادامه داد: آنها همه تلاش خود را برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان به کار گرفته اند که با تدابیر عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری ملت ایران همه توطئه های دشمن نقش برآب می شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت 25 مدرسه علمیه برادران در مازندران، گفت: این مدارس علمیه آمادگی همکاری با دانشگاه های استان را دارند./950/پ202/الف
ارسال نظرات