۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۹۳۶۱۹
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری:

مراتب علمی آیت الله علی صافی زبانزد مراجع و علما است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، از حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی به عنوان مجتهدی به نام و فقیهی وارسته یاد کرد و با اشاره به جایگاه و موقعیت علمی آن عالم، گفت: موقعیت و مراتب علمی آن مرحوم زبانزد علما و مراجع تقلید است.
حجت الاسلام خوانساري حجت الاسلام سيد مرتضي صالحي خوانساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم، سه شنبه شب، در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله شیخ علی صافی گلپایگانی که با حضور مراجع تقلید، شخصیت های برجسته حوزوی، مسؤولان استانی و طلاب و فضلای حوزه علمیه و اقشار مختلف مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد، خدمات علمی آن فقیه مبرز و عالم وارسته را ستود.

وی از حضرت آیت الله علی صافی به عنوان فقیهی وارسته، مجتهدی به نام و مرجعی صاحب رساله و از چهرهای درخشان و نامی حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: آن عالم ربانی از موقعیت علمی خاصی نیز برخوردار و جنبه های ایمانی ایشان نیز بسیار حائز اهمیت بود.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: مرحوم حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی از مراتب علمی بسیار بالایی برخوردار بود و مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خودشان از ایشان به نیکی یاد کرده بودند.

وی با بیان اینکه جنبه های علمی حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی زبانزد مراجع و علما بوده است، اظهار داشت: یکی دیگر از شاخص ها و ویژگی های بارز آن فقیه متعهد، تعبد به دین بود و با صراحت تمام به آنچه به نظرشان می رسید می گفت و آن را بیان می کرد.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آن عالم ربانی از هیچ چیز هراس نداشت و هرگز از حق برنمی گشت و خداوند تبارک و تعالی در وجود او علم و ایمان را با هم ممزوج کرده بود.

وی تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله علی صافی بینشی بسیار عجیب و دقیق داشت و ارتحال وی ثلمه ای در حوزه های علمیه بود که هیچ چیز جای آن را پر نمی کند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری در ادامه سخنان خود با اشاره به روایاتی به تبیین اهمیت علم پرداخت و گفت: یک ساعت در محضر علم و عالم نشستن، برتر از هزار شب نماز خواندن است.

وی بیان داشت: اگر انسان برای کسب علم از منزل بیرون برود، اجر و ثواب بسیار زیادی نصیب او شده است. خداوند از طالب علم راضی است و چنین فردی را از حوض کوثر سیراب و از نعمت های بهشتی متنعم می سازد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر شخصی ایمان و علم را با هم ممزوج کرد، از آن مولودی به عنوان حکمت متولد می شود.

حجت الاسلام صالحی خوانساری در ادامه سخنان خود، با اشاره به شرایط جزیره کیش، به سفر تبلیغی خود به این منطقه اشاره و تصریح کرد: این منطقه که شاید در ذهن برخی ها بد نام در رفته باشد، اما خوشبختانه با فعالیت های فرهنگی و مذهبی که دراین منطقه انجام شده ، فضای خوبی در آنجا حاکم است.

وی بیان داشت: فضای عزاداری امام حسین(ع) در این منطقه به گونه ای بود که حتی دو زن فیلپینی که در مراسم عزای امام حسین شرکت کرده بودند، به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویده و نام زهرا را برای خود انتخاب کرده بودند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری ادامه داد: امام جمعه منطقه کیش نیز شخصیتی بسیار ارزشمند است که توانسته است فضای فرهنگی بسیار خوبی را در منطقه ایجاد کند و حوزه، مراجع و علما باید نسبت به این منطقه عنایت و توجه خاصی داشته باشند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات