۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۹۴۰۶۳
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

کوچک ترین سهل انگاری در برنامه های فرهنگی جبران ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: با توجه به فعالیت های گسترده غرب علیه اسلام کوچک ترین کم توجهی و سهل انگاری در اجرای برنامه های فرهنگی، جبران ناپذیر است.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، عصر روز گذشته در جلسه هماهنگی با کارشناسان فرهنگی با اشاره توطئه های دشمنان از آغاز جنگ نرم اظهار کرد: بیش از دو هزار کانال ماهواره ای و سایت فعال ضد دینی فارسی زبان علیه اسلام، مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که دین را هدف قرار داده است، تحقیق و پژوهش زیربنایی ضروری است.

حجت الاسلام فتاحی خاطرنشان کرد: تقویت اجزای اصلی فرهنگ اسلامی، ملی و پاسداشت آن در برابر نفوذ و تأثیر فرهنگ مخرب غربی در پرتو چینش مناسب و تعیین جایگاه صحیح تمامی ابعاد و ویژگی ‌های فرهنگی جامعه است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت اجرایی شدن سند فرادستگاهی در بخش فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: با توجه به فعالیتهای گسترده غرب، کوچکترین کم توجهی و سهل انگاری در اجرای برنامه های فرهنگی جبران ناپذیر است.

وی وجود اقوام، ادیان و مذاهب متعدد در آذربایجان غربی را فرصت تلقی کرد و گفت: با این شرایط نیازمند طرح مهندسی فرهنگی در منطقه هستیم.

حجت الاسلام فتاحی بومی سازی فعالیت های فرهنگی را بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و اضافه کرد: در این راستا باید برنامه های فرهنگی مورد نیاز برای اجرا در استان با اولویت بندی انجام شود.

گفتنی است، جلسه هماهنگی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی با کارشناسان فرهنگی عصر روز گذشته در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات