۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۹۴۳۹۴
امام جمعه دزفول:

9دی روز پیام هشدار مردم به خواص و نخبگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول 9 دی را روز ابلاغ پیام هشدار مردم به نخبگان و خواص دانست و گفت: ملت ایران در این روز با حضور یکپارچه خود به نخبگان و خواص اعلام کردند که مبادا به سبب برخورداری از جایگاه و منزلت اجتماعی به خود مغرور شده و راه خود را از ولایت جدا کنید.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که 9 دی، روز ماندگاری در تاریخ ملت ایران است که به روز ملی بصیرت نامگذاری شده است گفت: این روز در تاریخ ملت ایران نقش بسیار مهمی داشته است؛ چرا که مردم به رأی آگاهانه خود در انتخابات ریاست جمهوری 88 مهر تأیید زدند.

امام جمعه دزفول افزود: مردم با حضور یکپارچه خود، بر دهان کسانی که قصد سوء استفاده از افراد نادان و فریب خورده را داشتند، مشتی کوبنده زدند تا راه خود را به سوی استقلال، پیشرفت علمی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول حضور مردم ایران در حماسه 9 دی را نشان دهنده هوشیاری و آگاهی ملت اسلامی دانست و ابراز داشت: این مسأله نوید بخش بیداری هر چه بیشتر ملت در برابر دسیسه های از طراحی شده دشمنان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضور حماسی مردم در 9 دی پیامی ماندگار برای خواص در برداشت، تصریح کرد: خواص باید بدانند به سبب برخورداری از جایگاه و منزلت اجتماعی نباید به خود مغرور شده و راه خود را از ولایت جدا نکنند که این مسأله پیام مهم ملت ایران در حماسه 9 دی بود.

وی نخبگان و خواص را به عبرت پذیری از تاریخ فرا خواند و به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر «دشمن از نقشه های خود دست بردار نخواهد بود و چه بسا فتنه های بزرگتری در راه داشته باشد» اذعان داشت: باید برای نسل های کنونی، نقشه ها و برنامه های دشمن را تبیین کنیم تا همواره نسبت به عملکردهای آنها هوشیار بوده و در برابر توطئه های آنها واکنش های منطقی و قاطعانه اتخاذ کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان به نقش حوزه های علمیه و روحانیان اشاره و خاطر نشان کرد: روحانیان باید با بیان چگونگی واقعه عاشورا و تطبیق آن با مسائل روز، پیام عاشورا یعنی بصیرت را به مردم منتقل کنند./945/ت303/ص
ارسال نظرات