۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۹۴۸۱۶
استاد حوزه علمیه مشهد:

ولایت و رهبری مهم ترین عامل تداوم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد، رهبری را مهم ترین عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن دسته از افرادی که امروز با ولایت زاویه دارند قدر این نعمت را نشناخته اند.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) عصر امروز در آخرین روز از همایش تخصصی سیری در صحیفه سجادیه اظهار داشت: یکی از موارد القائات شیطان، شهادت دروغ دادن است، شهادت دادن به نفع یا ضرر یک فرد اگر از روی صداقت باشد بسیار لازم و پسندیده است و در قرآن نیر نسبت به آن تذکرات فراوانی ذکر و نسبت به بی عدالتی در شهادت هشدار داده شده است.

وی با بیان این که قسط و عدالت، روح شهادت است افزود: یکی از دلایل بی عدالتی در شهادت کینه و دشمنی است لذا فرد مؤمن باید بتواند خشم وغضب و بغض و عواطفش را مدیریت کند، در خطبه متقین حضرت علی(ع) آمده است مومن به خاطر بغض نسبت به کسی به او ستم نمی کند.

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: کسی که شهادت را کتمان کرده و سکوت کند مانند کسی است که شهادت دروغ و باطل می دهد و متاسفانه در فتنه 88 گروهی چنین عمل کردند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد تصریح کرد: از دیگر مواردی که امام سجاد(ع) از آن به خدا پناه می برند، غیبت است که در واقع ظلم به مردم به شمار می رود و در روایات آمده است که غیبت از زنا هم سنگین تر است زیرا گناه زناکار با توبه حقیقی بخشوده می شود اما غیبت کننده زمانی بخشیده می شود که غیبت شونده را راضی کند.

وی با اشاره به آیه «لاتصبوا الذین یدعون من غیرالله...» تأکید کرد: صب و نسبت دادن حرف های رکیک به گروه های غیرمذهبی همچون کفار و مشرکین و وهابیان، اختلافات مذهبی را تشدید کرده و موجب می شود آن ها نیز متقابلا به مقدسات ما بی احترامی کنند در حالی که در روایات آمده است که بکوشید ما را محبوب مردم کنید نه مبغوض.

حجت الاسلام نظافت گفت: حتی به اشیاء و پدیده های مختلف جهان نیز نباید با تندی برخورد کرد چرا که همه آیات خدا بوده و در حال تسبیح او هستند.

وی با تأکید بر لزوم معرفی صحیح سیره اهل بیت(ع) یادآور شد: هر کسی که از ائمه اطهار(ع) جلو بیفتد از دین خارج شده و هر که عقب بیفتد نابود می شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که حمد، زیبا دانستن خدا و آفریده های اوست، ابراز داشت: امام سجاد(ع) در این دعا از خدا می خواهند که به جای غیبت و تهمت، حمد و ثنای خود را بر زبان ایشان جاری کند.

معاون سابق آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در ادامه بر ضرورت شناخت و توجه وشکر نعمت ها تأکید کرد و افزود: سلامتی، امنیت و وحدت از بزرگ ترین نعمات الهی هستند، همچنین برکت نعمت رهبری بود که موجب پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به این سخن امام راحل(ره) که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد ادامه داد: آن ها که امروز با ولایت مخالفند قدر این نعمت را نشناخته اند. در فرهنگ دینی ما شرایط بسیار محکم و متقنی برای ولایت فقیه دارد که در هیچ یک از نظام های دنیا اینگونه نیست.

حجت الاسلام نظافت خاطرنشان کرد: اگر زبان به ذکر نعمات الهی مشغول شود دیگر فرصتی جهت پرداختن به سخنان لغو و بیهوده نخواهد داشت و این ذکر به تدریج در عمل انسان نیز تأثیر گذاشته و آن را اصلاح می کند./930/پ202/الف
ارسال نظرات