۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۹۴۸۱۸
مدیر گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

مشروعیت پژوهش از متخصصان آن رشته کسب می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: توجه به زمان‌بر بودن پژوهش، مشارکت متخصصان در روند تولید علم و انتخاب موضوعات مورد نیاز از بایسته های پژوهش دینی است.
ابوالفضل گاييني، مدير گروه مديريت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه


ابوالفضل رحیمی گائینی، مدیر گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: اهمیت پژوهش را هدف آن تامین و هدف را نیازهای محیطی مشخص می‌کند.

وی بیان داشت: امروز تحول در علوم انسانی از ضرورت های محیطی است که باید با انجام پژوهش، خلاء های این عرصه را پوشش دهیم.

این محقق حوزوی بیان داشت: علومی که امروز در فرایند آموزشی ما است دارای مبانی و اصولی است که با مبانی ما تفاوت دارد.

وی با تاکید بر بازپژوهش در علوم انسانی بیان داشت: نگاه مجدد به مبانی و اصول علوم انسانی و به تبع آن مسائل این علوم بر اساس مبانی اسلامی و ایرانی، نیاز به کارهای پژوهشی دارد.

این محقق حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از آسیب های سازمان های پژوهشی، برنامه ریزی های کوتاه مدت است، گفت: سازمان های پژوهشی به دلیل اینکه می خواهند زود به نتیجه برسند و محصولات خود را به بازار ارائه دهند، به زمان بر بودن پژوهش کمتر توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق در علوم انسانی زمان بر است، گفت: در علوم فنی و طبیعی با ترکیب می‌توان به یک سنتز رسید اما علوم انسانی به دلیل پیچیدگی، دیر بازده است و باید فرصت مناسب به پژوهشگر داده شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر مشارکت اهل فن در مباحث پژوهشی، بیان داشت: مشروعیت پژوهش از متخصصان آن رشته کسب می شود. اگر خواهان تحول در علوم انسانی هستیم باید افراد صاحب نظر در دو حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی را در آن شریک کنیم.

این پژوهشگر علوم انسانی بیان داشت: مسائل مورد پژوهش باید متناسب با نیازهای اجتماعی باشد و مسائل جامعه گردآوری و به مدد تحقیق حل شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات