۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۹۵۰۳۲
امام جمعه نور:

نهادینه شدن فرهنگ حجاب در کشور نیازمند یک انقلاب فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با مهم ارزیابی کردن وظیفه متولیان دینی و فرهنگی جامعه در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: نهادینه شدن فرهنگ حجاب در کشور نیازمند یک انقلاب فرهنگی در این خصوص است.
امام جمعه نور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، در خطبه های امروز نمازجمعه این شهرستان، بر رعایت حجاب و پاکدامنی بانوان در جامعه تاکید کرد و گفت: همه مسؤولان امر باید تلاش کنند تا یک انقلاب فرهنگی در ارتباط با حجاب در جامعه ایجاد شود.

وی با اعلام این مطلب افزود: همه مسؤولان فرهنگی کشور حتی در شهرستان ها از امام جمعه گرفته تا دیگر مسؤولان مرتبط با موضوع فرهنگی در مسأله حجاب وظیفه دارند.

حجت الاسلام امیری همچنین به قرآن کریم کتاب مسلمانان اشاره و تاکید کرد: هنوز ما مردم حق قرآن را به درستی ادا نکردیم.

خطیب جمعه نور گفت: امروز از قرآن تنها برای بدرقه مسافر، قرائت برای مردگان و در مراسم ختم و اساس کشی و از این قبیل استفاده می شود که این در شأن و منزلت قرآن کریم نیست.

وی اذعان داشت: تمسک به قرآن کریم در امور فردی و اجتماعی خوب است، اما مهم و اصل این است که مسلمانان و مومنین برای درک و عمل به قرآن کوشش کنند.

امام جمعه نور اظهارداشت: قرآن شناسنامه و سند هرمسلمان بوده و همه بر عمل کردن دستورات آن مسؤول هستیم.

وی همچنین به نقش هیأت های مذهبی در ترویج فرهنگ اهل بیت در جامعه اشار و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی باید با کنارگذاشتن منیت به سمت صفا و صمیمیت پیش روند تا با اتحاد و برادری نام و یاد امام حسین(ع) و اهل بیت را همواره زنده نگه دارند./950/پ202/الف

ارسال نظرات