۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۹۵۱۰۴
خطیب جمعه خبر عربستان:

ممنوعیت اقامه نماز جماعت ظلم بزرگی علیه شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه خبر عربستان از ادامه ممنوعیت اقامه نماز جماعت توسط شیعیان این کشور به شدت انتقاد کرد و این قانون را ظلم بزرگی علیه شیعیان خواند.
سيد محمدباقر الناصر خطيب جمعه خبر عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر الناصر خطیب جمعه خبرعربستان طی بیانیه ای، درخواست شیعیان برای اقامه نماز جماعت را غیر مخالف سیاستهای دولت توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: در ماههای اخیر چندین بار به دلایل مختلف توسط پلیس جنایی فراخوانده شدم و بنده را مجبور کردند تا از بین عدم اقامه نماز جماعت یا بازداشت یکی را انتخاب نمایم.

وی افزود: هدف بنده از این بیانیه، رساندن صدای شیعیان به مسوولان است و قصد تبلیغات یا مبارزه طلبی در برابر دولت که برخی از کینه توزان این امر را تبلیغ می کنند را ندارم.

حجت الاسلام الناصر تصریح کرد: برخی از افراد از قانون ممنوعیت اقامه نماز توسط شیعیان در شهر خبر سوء استفاده کرده و گزارش های کذبی را به مسوولین ارسال می کنند تا اوضاع را آشفته نموده و میان مسوولان و شهروندان فاصله بیاندازند و این گزارشهای سبب افزایش ظلم علیه شهروندان شیعه شده است.

خطیب جمعه خبر عربستان ممنوعیت اقامه نماز جماعت شیعیان را محکوم کرد و اظهار داشت: چرا شیعیان از برگزاری نماز محروم هستند و مساجد آنان پس از همه اخلاصی که نسبت به وطن داشتند بسته می شوند ولی سایر مردم می توانند به صورت آزادانه نماز بخوانند، چرا دستگاه های امنیتی اجازه می دهند تا اینگونه اقدامات علیه ما انجام گیرد.

وی در پایان از خداوند متعال امنیت و ثبات را برای کشورهای اسلامی و وحدت کلمه میان مسلمانان را مسالت نمود.

گفتنی است شیعیان عربستان که بیش از 15 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند تحت فشار شدید امنیتی قرار دارند و علاوه بر اینکه تعدادی از مساجد آنان به بهانه های واهی بسته شده اند اجازه اقامه نماز جماعت را در شهر خبر ندارند.

حجت الاسلام سید محمدباقر الناصر به دلیل عدم امضای تعهدنامه عدم اقامه نماز جماعت و ادای این فریضه در برخی از منازل و سالنها تحت تعقیب قرار دارد./980/گ
ارسال نظرات