۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۵۲۹۷
مدیر اداره پژوهش‌های رسانه‌ای مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

پایگاه اطلاع‌رسانی ترجمه قرآن راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره پژوهش‌های رسانه‌ای مرکز فرهنگ و معارف قرآن از تکمیل و راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی ترجمه قرآن خبر داد.
قرآن


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، محمدحسین موسوی‌پور امروز در با اشاره به ماموریت بخش پژوهش‌های رسانه‌ای اظهار داشت: این بخش پژوهش‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن را با تولید دستاوردی به مخاطبان ارائه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه پژوهش‌های رسانه‌ای فعالیت‌هایی مانند تولید نرم‌افزار، پایگاه معارف قرآن و نشر رسانه‌ای در قالب تولید محتوا برای پایگاه اطلاع‌رسانی و نرم‌افزارها را بر عهده دارد.

مدیر اداره پژوهش‌های رسانه‌ای مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی معارف گفت: این پایگاه دارای آدرس www.maarefquran.com بوده که پژوهش‌هایی در حوزه‌های قرآنی را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

موسوی‌پور به امکانات این پایگاه اشاره کرد و افزود: دایرة‌المعارف‌ها، فرهنگنامه قرآن و تفسیر موضوعی در این پایگاه وجود دارد تا دغدغه پژوهشگران در زمینه دسترسی به اطلاعات کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی
www.maarefquran.org دارای مقالات قرآنی همراه با متن آنها و قابل استفاده پژوهشگران است.

مدیر اداره پژوهش‌های رسانه‌ای مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به مقالات موجود در این بخش اذعان داشت: در این پایگاه 8 هزار مقاله از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مختلف و مقاله‌های تولیدی مرکز فرهنگ و معارف قرآن گردآوری شده است.

موسوی‌پور خاطرنشان کرد: با جست‌وجوی موضوع قرآنی در این پایگاه امکان دسترسی به مقاله برای کاربر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: پایگاه اطلاع‌رسانی
www.maarefquran.net در ارتباط با ترجمه‌های قرآنی است که در آینده‌ای نزدیک تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

مدیر اداره پژوهش‌های رسانه‌ای مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: این پایگاه از توانایی نمایش ترجمه با گذاردن نشانگر بر روی آیات برخوردار است.

موسوی‌پور عنوان داشت: در نظر داریم تعدادی از ترجمه‌های قرآنی به زبان‌هایی مانند انگلیسی و فرانسه را در این پایگاه قرار دهیم./916/د102/ع

ارسال نظرات