۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۹۵۵۲۹
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد؛

بازسازی ایوان طلای حرم مطهر امام علی به همت خوزستانی‌ها

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از مأموریت جدید این استان مبنی بر بازسازی ایوان طلا حرم مطهر امیرمومنان علی (ع) در نجف اشرف عراق خبر داد.
حجت الاسلام سيد محمود موسوي، نماينده ولي فقيه در سپاه وليعصر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، ظهر امروز، در دومین همایش مسؤولین، معاونت‌ها و ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات خوزستان، از ماموریت اخیر استان خوزستان مبنی بر بازسازی ایوان طلا حرم مطهر امیرمومنان علی (ع) در نجف اشرف از سوی کشور عراق خبر داد.

حجت الاسلام موسوی گفت: از آغاز فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات دراستان خوزستان محوریت برنامه‌ها بر سه بخش قرار گرفت که به ترتیب عبارتند بررسی سوابق گذشته در فعالیت‌های صورت گرفته، تدوین برنامه‌ها در بلندمدت و کوتاه مدت که این بخش مستلزم یک مدیریت حق‌به‌جانب و صحیح و کارآمد است و بخش پایانی کار که اجرای برنامه‌های تدوین شده توسط ستاد استان و تکمیل‌کننده بخش دوم است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: نخستین اقدام صورت گرفته طبق برنامه‌ریزی‌های تدوین شده، راه‌اندازی ستاد‌های بازسازی عتبات‌ عالیات در شهرستان‌های تابعه استان است که طبق آمار، تاکنون در 25 شهرستان استان، این ستادها راه‌اندازی شده است.

وی گفت:به مسؤولان و معاونت‌های ستاد بازسازی در شهرستا‌ن‌ها تاکید می‌شود، تا مجموعه فعالیت‌های خود را در امور مربوط به بازسازی عتبات ‌عالیات و حرمین مطهر به بخش‌ها، حومه‌ها و حتی به روستاهای اطراف شهرستان حوزه خود وسعت دهند تا عموم مردم در اقساط‌ نقاط استان در این امر خداپسندانه شریک و از برکات آن بهره‌مند شوند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، خاطرنشان کرد: با اتمام کار بازسازی ایوان طلادر حرم مطهر حضرت امام علی(ع) و با توجه به توان بالای خوزستان و ارادت خاصی که مردم ولایت‌مدار و شریف استان نسبت به ائمه‌اطهار دارند، انتظار می‌رود ماموریت‌های بیشتری به ستاد بازسازی استان محول شود که باید خود را برای این مهم آماده کرد.

حجت الاسلام موسوی، به برنامه‌های آتی ستاد بازسازی استان اشاره و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نمایندگان ستادها در شهرستان‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق ازحوزه کاری خود و شرح وظایف آن‌ها در ستادها،‌ جمع‌آوری 12 هزار و500 خشت طلا در سطح شهرستان‌‌های استان برای بازسازی حرم مطهرحضرت علی(ع) که هرخشت طلا به مبلغ یک‌میلیون تومان است، باتوجه به جمعیت خانوارها در شهرستا‌ن‌ها برای جمع‌آوری تقسیم می‌شود.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته توسط ستاد بازسازی خوزستان اشاره و گفت: تاکنون 220 میلیون تومان وجه نقد و 650 تن سیمان به کربلای معلی و نجف اشرف حواله شده است که این مبالغ همه مردمی است و هیچ ارگان یا نهادی در این مهم دخیل نیست.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان خاطر نشان کرد: ستاد برای بازسازی حرمین شریفین هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد و این ستاد همه دارایی‌های خود را برای این امر مهم و خداپسندانه از مردم ولایت‌مدار و خیرین صدیق دارد و وظیفه ما مسؤولان، اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی و به‌کارگیری افراد مؤمن، ولایی و پیگیر است./945/پ202/ص
ارسال نظرات