۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۵۵۹۷
حجت‌الاسلام قرائتی:

هنوز قانونی برای تجاوز به آبرو در جهان تدوین نشده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام قرائتی با بیان این‌که حقوق اسلام براساس موازینی تنظیم شده است که در هیچ‌یک از قانون‌های بین‌المللی وجود ندارد، تبلیغ دین با محوریت قرآن را ضروری دانست.
حجت الاسلام قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم اختتامیه چهارمین گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی که پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد، تبلیغ دین با محوریت قرآن را ضروری دانست.

وی با بیان این‌که قانون حقوق در کره زمین با مشکلات بسیاری روبرو است، افزود: متأسفانه اسلام را به درستی درک نکرده‌‌ایم و به دنبال حقوق فرانسه هستیم؛ غافل از این‌که حقوق اسلام براساس موازینی تنظیم شده است که در هیچ‌یک از قانون‌های بین‌المللی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام قرائتی به تجاوز به مال، تجاوز به جان، تجاوز به ناموس و تجاوز به آبرو اشاره کرد و با بیان این‌که تجاوز آبرو از سایر تجاوزها بیشتر اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: هنوز قانونی در کره زمین برای تجاوز به آبرو تدوین نشده، اما اسلام برای هر موضوعی قانونی دارد.

وی بر تبلیغ قرآن‌محور تأکید کرد و با بیان این‌که محور سخنرانی‌هایتان قرآن باشد و در کنار آن از روایات، شعر و یا تعبیر خواب استفاده کنید، اظهار داشت: اگر در قرآن بسیار دقیق و ظریف دقت کنیم از هر حرفش نکته‌ای می‌توان استخراج کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه اشتراک بین مذاهب اسلامی، عدم نیاز به سند و نداشتن تاریخ مصرف را از جمله امتیازهای تبلیغ قرآن‌محور عنوان کرد و البته ابراز داشت: علامه طباطبایی‌(ره) معتقد بودند که تفسیر قرآن باید دو سال به دو سال عوض شود.

وی با بیان این‌که پس از بررسی تفسیر نور، دو هزار و 700 نکته حقوقی از آن بیرون آوردیم که سیصد نکته در هیچ قانونی وجود نداشت، خواستار تلاش مضاعف مبلغان دین در این عرصه شد و گفت: براساس آیه‌های پایانی سوره جمعه، در اسلام تعطیلی نداریم.

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: هنوز قرآن، محور عمل ما نشده است؛ در حالی که اگر اندکی تدبر کنیم خواهیم دید که در هر زمینه‌ای از جمله عزل، نصب، برخوردها، روابط و حتی سیاست، از آیات قرآن قوی‌ترین نکته‌ها استخراج می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات