۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۹۵۶۷۱
امام جمعه خوی:

ترویج بصیرت توصیه مهم رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در خطبه های نمازجمعه خوی گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه در موفقیت آنان، حفظ وحدت و بالارفتن معرفت و بصیرت جامعه راه گشا و سرنوشت ساز است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با اشاره به سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران از سوی رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: امام خمینی(ره) در تحریر الوسیله می نویسد«خطیب جمعه باید در خطبه های نماز مصالح دنیوی و اخروی مسلمانان، موضوعات سیاسی و اقتصادی جامعه و توطئه های کشورهای استعمارگر علیه مسلمانان و سایر امورات مربوط به جوامع اسلامی را تبیین کند.» از این رو مناسبت ترین شخصیت برای تشریح و تبیین این مسائل رهبر معظم انقلاب بودند.

وی در ادامه خطبه های آتشین و سرنوشت ساز مقام معظم رهبری به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس، تحلیل ابتکاری تاریخ سیاسی اسلام، تبیین مواضع بین المللی نظام جمهوری اسلامی، معرفی چهره واقعی استکبار جهانی و افشاء عوامل داخلی آن، تبیین زندگی سیاسی ائمه (ع)، دعوت به وحدت و انسجام مسلمانان در برابر جبهه استکبار، تشریح شهامت ها و شجاعت های رزمندگان، تبیین مستدل معارف و مبانی دینی و نقد جریان های سیاسی ملی گرا و سکولار مخالف نظام را بهترین گواه بر حُسن انتخاب رهبر کبیر انقلاب در آن شرایط حساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

بصیرت و حفظ وحدت مهمترین توصیه رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه است

خطیب نمازجمعه خوی همچنین توصیه های رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه را در جهت موفقیت آنان، حفظ وحدت و انسجام جامعه و نهایتاً بالارفتن معرفت و بصیرت اقشار جامعه راه گشا و سرنوشت ساز توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت عمار اظهار داشت: خود عمار، پدرش یاسر، مادرش سمیه و برادرش عبدالله از نخستین مسلمانان مهاجر بودند.

تسلط تشکیلات اطلاعاتی ایران، بر تمامی فعالیت های استکبار در منطقه
 
حجت الاسلام شکوری ادامه داد: عمار در تمامی جنگ ها و غزوه های عصر پیامبر(ص) و همچنین در جنگ جمل و صفین دوران امیرمؤمنان(ع) شرکت کرد و مدام در کنار آن بزرگوار و از یاران باوفای ایشان بود و در نهایت در جنگ صفین به شهادت رسید و امیرمؤمنان(ع) او را طبق وصیت خود در لباس هایش و بدون غسل دفن فرمود.

وی همچنین با تقدیر از سربازان گم نام امام زمان(عج) در شناسایی و نابود ساختن شبکه جاسوسی و تروریستی اسرائیل خاطر نشان کرد: این اقدام شجاعانه نشان داد تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی بر تمامی فعالیت های استکبار در منطقه تسلط داشته، فعالیت های آنان را به خوبی رصد کرده و در مواقع ضروری ضربه لازم را وارد می کند.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان کشته شدن جمعی از مردم استان آذربایجان غربی در سانحه هوایی ارومیه را به محضر مقام معظم رهبری، بازماندگان و عموم مردم استان تسلیت گفت و شفای عاجل برای مصدومان این حادثه را از خداوند متعال مسالت کرد./938/پ202/س

ارسال نظرات